عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت می تواند با چاپ اسکناس جدید با پولشویی مقابله کند

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند با چاپ اسکناس های جدید با پول شویی و جعل اسکناس مقابله کند.

دولت می تواند با چاپ اسکناس جدید با پولشویی مقابله کند

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه تصویب پول ملی از ریال به تومان برای مردم راحت تر است، اظهار داشت:  باتوجه به تغییر پول از ریال به تومان این اقدام تنها برای مردم راحت تر است چون عامه مردم بیشتر با تومان صحبت می کنند.
وی با اشاره به اینکه ریال تنها در مباحث کارشناسی استفاده می شد، افزود: در اصطلاح کارشناسی از ریال استفاده می شود و اصطلاح تومان تنها برای مردم قابل فهم تر است و فایده دیگری ندارد.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تغییر در ارزش اسمی پول تغییری در ارزش ریالی پول ایجاد نمی کند، گفت: ما از کشور های همسایه می خواستیم تا صفر ها را حذف کنند در نتیجه ارزش پول به شدت تغییر کند در حالی که این فقط در حد اینکه اسم ریال به تومان باشد تغییر کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تغییر عنوان ریال به تومان تنها برای دولت هزینه چاپ اسکناس جدید را به همراه دارد، اظهار کرد: هیچ اتفاق خاصی برای مردم نمی افتد و آنها در سیستم بانکی خودشان به مشکل بر نمی خورند.
خسته بند به مقابله با مبحث پولشویی و جعل اسکناس در این تغییر اشاره کرد و گفت: دولت در آینده می تواند با چاپ اسکناس جدید در مقابل با جعل اسکناس و پول شویی که به طرق مختلف به خارج از کشور رفته و اکنون در حال سوء استفاده هستند، مقابله کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه