عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با 8دی:

با توسعه مراکز آموزش عالی دولتی دانشگاه آزاد دیگر جایگاهی در نظام آموزشی نخواهد داشت

نماینده مجلس گفت: با توسعه مراکز آموز عالی دولتی دانشگاه آزاد و مدارس غیرانتفاعی در آینده جایگاهی جایگاهی نخواهند داشت.

با توسعه مراکز آموزش عالی دولتی دانشگاه آزاد دیگر جایگاهی در نظام آموزشی نخواهد داشت

ولی الله نانواکناری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، به تحصیل رایگان برای همه جویندگان علم و دانش تاکید کرد و اظهار داشت: طبق قانون اساسی شرایط تحصیل باید برای همه کسانی که تمایل برای کسب علم دارند رایگان باشد.

وی از وجود دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس غیر انتفاعی انتقاد کرد و افزود: از نگاه من وجود دانشگاه آزاد و مدارس غیر انتفاعی به این شکل جای مدارس و آموزشگاه های عالی را می گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از توسعه دانشگاه ها ابراز امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه ها وسعت پیدا کرده اند و به نظر من دانشگاه آزاد دیگر جایگاهی در نظام آموزشی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحصیل باید رایگان باشد، اظهار کرد: سیستم آموزش کشور اینگونه تعریف شده که تحصیل برای همه رایگان باشد.

نانواکناری از زیر سوال رفتن دین در برخی از دانشگاه ها انتقاد کرد و افزود: در این مسیر مضراتی هم در عرصه تحصیلات پولی ایجاد شد که شان و منزلت دین را زیر سوال برده اند.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان برخی از دانشگاه ها و آموزشگاه های آموزش عالی سواد کافی ندارند، مطرح کرد: وقتی امروز در سطح کشور ورود پیدا می کنیم فارغ التحصیلانی که در بعضی از آموزشگاه های آموزش عالی تحصیل کرده اند را بررسی می کنیم می بینیم که سواد کافی در حد مدارکی که گرفتند را ندارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس بر صدور مدارک برحسب تحصیلات فارغ التحصیلان تاکید کرد و افزود: اساتید و روئسای محترم دانشگاه ها باید به این موضوع عنایت داشته باشند که مدارک را بر اساس تحصیلات صحیح و سطح کافی یادگیری دانشجویان صادر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در برخی از آموزشگاه های آموزش عالی به سطح معلومات با مدارک دقت نمی شود، گفت: امیدواریم آموزشگاه ها و دانشگاه های اینچنینی دقت کافی داشته باشند تا سطح عمومی سواد جامعه دانشگاهی ما روز به روز ترقی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه