روز شمار تاریخ ترور در ایران / 21 آذر؛

ترور ۲۹ ایرانی بی گناه در ۲۱ آذر توسط منافقین

۲۱ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۹ ایرانی بی گناه در ۲۱ آذر توسط منافقین

به گزارش هشت دی، بیست و یکم آذر ماه ، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

اکبر ثابت قدم ۳ آبان ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ایرانمنش در سال ۱۳۰۴ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۵۸ در محله پشت شهر بندر عباس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت ماهی فروش بود.

بهرام بایستی ۹ مهر ماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابرهیم خوشنود ۱۱ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین مختاری ترکانی ۵ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم خلیل جلیلی در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که معلم بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال حاجی پور مطلق ۵ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیفعلی صدقی ۱ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا عبهرصبحی ۱ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر عزیزی ۱۱ خرداد ماه ۱۳۰۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند بود در داخل شهر مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم خلیل علیزاده ۳ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ابراهیم میرصالحی ۳ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان گلستان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی ۷ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در داخل شهر مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خداشکر توکلی ۲۴ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عزیززاده ۴ آبان ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عغعبولی الله محمدی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس اسدی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود براتی والی جردی ۳ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید پایان ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سنجاق میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صمد شرایین ۵ تیر ماه ۱۳۰۷ شمسی در استان فارس متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۳ در شیراز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت خوار و بار فروش بود.

حسن گلمحمدی ۶ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ ترور شد و به شهادت رسید.

علیجان همتی فر ۲۷ فروردین ماه ۱۳۲۲ در استان کرمان متولد شد و ۲۱ اذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در خیابان شهید مطهری کرمان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی شریفی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله رسولی مریوانی ۱ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کشاورز بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

شهمراد ابدالی چراغ ۱۱ تیر ماه ۱۳۳۰ در استان لرستان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود شریفی ۲ فروردین ماه ۱۳۲۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب ظاهری ۱۲ مرداد ۱۳۳۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۱ اذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در پاوه به شهادت رسید.

عطاءله مهدوی ۹ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که تنها یک آبدارچی بود در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

جعفر بهبودی کرباسدهی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۲۱ آذر ماه ۱۳۷۲ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه