مواد مخدر بشریت را تهدید می‌کند/ پیشگیری به عنوان بهترین شیوه مقابله با اعتیاد

جانشین پلیس گیلان گفت: افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون این مواد پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت که بطور مستقیم نسل جوان و بشریت را تهدید می‌کند.

مواد مخدر بشریت را تهدید می‌کند/ پیشگیری به عنوان بهترین شیوه مقابله با اعتیاد

به گزارش۸دی نیوز به نقل از مهر، سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح ظهر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: گسترش شبکه قاچاق بین‌المللی و دام اعتیاد میلیون ‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ می‌ کشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت می‌ رساند.

وی اظهارداشت: اعتیاد یک مسئله بزرگ بهداشتی و بلایی اجتماعی و دارای جنبه‌ های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی، اخلاقی و حقوقی است از اینرو آگاهی خانواده‌ ها درباره سرانجام نکبت‌ بار اعتیاد در پیشگیری و مهار آن کمکی موثر به ‌شمار می‌ آید.

جانشین پلیس گیلان گفت:  اعتیاد و یک پدیده مخرب اجتماعی است زیرا اثرات نامطلوب و عواقب وخیم آنها تنها دامنگیر شخص معتاد نمی‌ شود بلکه همه افراد را که به گونه‌ای با آنان وابستگی و ارتباط نزدیک دارند فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: اساس پیشگیری تعلیم و تربیت، راهنمایی، مشورت و ارشاد خانواده‌ ها است این آموزش باید در یک طیف گسترده اعم از رسمی و غیر رسمی صورت گیرد.

ادامه سریال خودسوزی اتوبوس اسکانیا در ۵ کیلومتری شهر رشت

صالح اذعان داشت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دلیل نقص فنی در پنج کیلومتری شهر رشت طعمه حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت.

وی گفت: خوشبختانه اتوبوس فاقد مسافر بود و تنها راننده و کمک وی در داخل اتوبوس بودند که آنها نیز خود را نجات دادند و این حادثه تلفات جانی نداشت.

جانشین پلیس گیلان افزود: حادثه زمانی رخ داد که راننده در حال عزیمت به ترمینال متوجه نقص در سیستم برق و همزمان بوی نامطبوع سوختن پلاستیک در داخل خودرو شده و بلافاصله در کنار راه متوقف و برای بررسی از خودرو پیاده می شود که ناگهان آتشی را که از زیر خودرو شعله ور بود مشاهده می کند.

وی بیان داشت: برای اطفای حریق از کپسول داخل خودرو استفاده می کند اما کارساز نمی شود و در چند لحظه تمام خودرو طعمه حریق شده و پس از  حضور نیروهای آتش نشانی حریق مهار شد اما  خودرو  به طور کامل در آتش سوخت.

صالح تصریح کرد: دلیل اصلی آتش سوزی باید از سوی کارشناسان آتش نشانی مشخص و اعلام شود اما هرچه که هست آتش سوزی از داخل خودرو آغاز و منجر به سوختن کامل آن شد.

امنیت پایدار در گرو رضایتمندی شهروندان از امنیت در جامعه

وی در ادامه با بیان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حمایت از نیروهای مجری امنیت در کشور به تشریح عملکرد پلیس در چگونگی برقراری امنیت در استان اشاره کرد و گفت:  توسعه پایدار تنها در سایه برقراری امنیت پایدار امکان پذیر است.

جانشین پلیس گیلان به افزایش موفقیت ها و کشفیات پلیس در عرصه های مختلف و از کاهش چشمگیر تصادفات درون وبرون شهری در استان خبر داد و اظهار داشت: پلیس با تلاش مضاعف خود به امنیت پایدار و توسعه جامعه می نگرد.

وی با برشماری واکاوی موانع پیش رو، کمبود امکانات سخت افزاری و عدم مکانیزه بودن سیستم های کنترلی را از دغدغه های پلیس دانست و بیان داشت:  تکنولوژی روزآمد، ابزارهای الکترونیکی حضور فیزیکی پلیس را در جامعه کم کرده و موجب ارتقای احساس امنیت و کاهش یا کنترل جرائم در جامعه می شود.

صالح  از دیگر نگرانی های پیش روی پلیس در زمینه طرح های سالمسازی دریا، عدم وجود کمپ های نگه داری معتادان پرخطر برای مدت معین، وضعیت برخی از پارک ها، باغ ها و اماکن بلاصاحب که محل استقرار افراد معتاد و شرور شده اند، نامید.

وی اذعان داشت: توسعه سیاسی، اقتصادی و تعالی جامعه تنها در گرو امنیت پایداریست که از سوی پلیس ایجاد می شود.

جانشین پلیس گیلان اظهار داشت: امنیت پایدار یعنی رضایتمندی شهروندان از امنیت در جامعه است.

وی بیان داشت: حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی در نیل به امنیت پایدار برداشته همه این حرکت ها و موفقیت ها در گرو ابزارهای نظارتی و هدایتی و در سایه نظام بخشی است که از سوی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ایجاد شده است.

دستگیری ۲ سارق سیم برق در شهرستان رشت

صالح گفت: ماموران کلانتری ۱۱ رشت  در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و در  بررسی گزارشات مردمی موفق شدند دو  سارق حرفه ای به هویت محمد و حسن  را در یکی  ازمحلات این شهرستان در حین سرقت سیم های برق دستگیر کنند.

وی افزود: این سارقان دستگیر شده در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند که از دو ماه پیش تاکنون مبادرت به ارتکاب ۱۶  فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف  شهرستان رشت کرده اند.

جانشین پلیس گیلان اظهارداشت: متهمان برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی معرفی شدند.

دستگیری سارق سیم برق در شهرستان لاهیجان

وی همچنین از دستگیری عامل سرقت سیم برق در لاهیجان خبر داد و گفت: با وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در این شهرستان کارآگاهان پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

صالح افزود:  تیم های عملیاتی اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به طور ویژه وارد عمل شده و پس از انجام تحقیقات بی وقفه پلیسی با بدست آوردن شواهدی از دست داشتن شخصی سابقه دار به نام (م-ع) در این سرقت ها، وی  را دستگیر کردند.

وی بیان داشت: متهم در مواجهه با شواهد و مدارک پلیس به چند مورد سرقت سیم برق اعتراف و اظهار داشته که سیم های سرقتی را به ضایعاتی های سیار می فروخت.

 جانشین پلیس گیلان ادامه داد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شد.

دستگیری سارقان جیب بر با ۱۵ فقره سرقت  در آستانه اشرفیه

 وی همچنین از دستگیری سارقان جیب بر با ۱۵ فقره سرقت در آستانه خبر داد و گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر  به سرقت رفتن وجه نقد موجود در جیبش، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پیگیری موضوع را  در دستور کار خود قرار دادند.

صالح افزود: کارآگاهان آگاهی با تحقیقات پلیسی و بررسی اولیه پرونده سرانجام توانستند سرنخی از این سارقان بدست آورده و هر سه سارق این پرونده را در عملیاتی غافلگیرانه در حین ارتکاب سرقتی دیگر دستگیر کنند.

وی با اشاره به اعتراف سارقان ۱۵ فقره سرقت وجه نقد اظهار داشت: در بررسی سوابق این سارقان مشخص شد آنان دارای سوابق متعدد کیفری بوده که با معرفی به مقام قضایی از آن طریق روانه زندان شدند.

جانشین پلیس گیلان به شیوه های سارقان در انجام جیب بری اشاره کرده و از مردم این شهرستان خواست سارقان جیب بر بیشتر از شیوه تنه زدن یا پاشیدن چیزی برروی لباس همچنین درگیری های ساختگی برای انجام اعمال مجرمانه خود استفاده می کنند در صورت مواجه ضمن حفظ هوشیاری و خونسردی متخلفان را در انجام نیات پلیدشان ناکام  و در اسرع وقت با پلیس تماس حاصل کنند.

کشف ۲هزار و ۳۱۴ ثوب البسه قاچاق در آستارا

وی از کشف دو هزار و ۳۱۴ ثوب البسه قاچاق در آستارا خبر داد و گفت:  ماموران ایستگاه بازرسی سه راهی قلعه این شهرستان در حین کنترل وسائط نقلیه در مسیر مواصلاتی اردبیل به آستارا  به تعدادی از خودروها  که در حال تردد بودند مشکوک و پس از متوقف کردن آنها در کناره جاده و بازرسی، موفق به کشف دو هزار و ۳۱۴ ثوب از انواع البسه و ۱۷۹ عدد ادکلن، ۱۲۰ عدد چراغ قوه، ۱۹۲ عدد باطری، هزار و ۶۰۰ قلم نوار ویدئو به صورت خام و ۶۰۰ کیلوگرم برنج خارجی که جملگی فاقد مجوز گمرکی بودند، شدند.

صالح همچنین از کشف دو هزار و ۵۵۶ قلم دارو ی فاقد مجوز نیز خبر داد و افزود: هفت متهم در رابطه با قاچاق کالا دستگیر و برای اعمال قانون به گمرک و مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه از مردم این شهرستان خواست در صورت علم و اطلاع از هرگونه قاچاق کالا مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع  دهند.        

پلمپ ۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان رودسر

جانشین پلیس گیلان از پلمپ دو واحد صنفی متخلف در رودسر خبر داد و گفت: اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی این شهرستان به منظور نظارت بر اجرای قانون صنفی، از صنوف این شهرستان بازدید و برخورد قانونی با صنوف متخلف را در دستورکار خود قرار داد.

وی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی با بازدید از این واحد ها، دو واحد صنفی مختلف را به دلیل عدم رعایت مقررات و موازین و دستورالعمل های اماکن (بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی)  عمومی پلمپ و صاحبان آنان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

صالح در ادامه از مردم این شهرستان خواست در صورت علم و اطلاع از عدم رعایت موازین شرعی و قانونی از سوی صنوف مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه