سخنگوی شل:

تفاهم نفتی با ایران محرمانه است(!)

سخنگوی شرکت انگلیسی شل گفت مفاد تفاهم‌نامه نفتی با ایران محرمانه است!

تفاهم نفتی با ایران محرمانه است(!)

به گزارش ۸دی، چهارشنبه گذشته شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتی انگلیسی- هلندی «رویال داچ شل» به منظور آغاز فعالیت‌های مطالعاتی در راستای توسعه دو میدان نفتی «آزادگان جنوبی» و «یادآوران» و میدان گازی «کیش»، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه در همان روزی امضا شد که نخست‌وزیر انگلیس مدعی شده بود ایران تهدیدی برای خاورمیانه و منطقه خلیج ]فارس[ است».
در مراسم امضای تفاهم‌نامه نفتی، علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت (از متهمان پرونده کرسنت) و نیکلاس‌ هاپتون سفیر انگلیس (از اعضای سابق تیم امنیت ملی در کابینه) حضور داشتند.
خبرنگار سایت مشرق در تماس با «شل» درباره تفاهم‌نامه‌ای جویا شد که میان این شرکت و شرکت ملی نفت ایران امضا شده است.
سخنگوی این شرکت که خواست نامی از او برده نشود، در پاسخ به مشرق ضمن تأکید بر اینکه مفاد تفاهم‌نامه محرمانه است، صرفاً به این جمله بسنده کرد که «ما می‌توانیم تأیید کنیم که یادداشت تفاهمی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌ایم تا حوزه‌های احتمالی همکاری را بیشتر بررسی نماییم.»
«هانس نایکمپ» معاون مدیرعامل «شل» در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی نفت ایران گفت: «معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی یک گام مهم در ایجاد موقعیت برد- برد در فضای تجارت به شمار می‌رود و با جذب سرمایه خارجی ما اهمیت این توسعه و رشد را درک می‌کنیم و درصدد شناسایی راه‌های مؤثرتری برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران هستیم.»

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه