با وجود برجام؛

اتحادیه اروپا شرکت هواپیمایی آسمان را تحریم کرد

با وجود اجرای توافق برجام و تعهد طرف غربی مبنی بر عدم تحریم جدید علیه ایران طی روزهای گذشته شرکت هواپیمایی آسمان از سوی اتحادیه اروپا به بهانه موارد ایمنی پرواز تحریم شده است.

به گزارش ۸دی، طی روزهای گذشته خبری به نقل از رویترز اعلام شد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا شرکت هواپیمایی آسمان را از پرواز در حوزه این اتحادیه به واسطه آنچه که نگرانی‌های ایمنی پرواز خوانده‌اند، منع کرده است.
طبق تحلیل رویترز این اقدام اتحادیه اروپا ضربه‌ای به ایران بوده است که در حال خرید هواپیمای جدید برای نوسازی ناوگان فرسوده خود پس از لغو تحریم‌های غرب علیه این کشور است.
بنابراین گزارش کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت هواپیمایی آسمان به لیست ایمنی پروازهای اتحادیه اروپا اضافه شده است که این فهرست شامل شرکت‌های هواپیمایی است که استانداردهای بین‌المللی را رعایت نمی‌کند.
پس از انتشار این خبر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد این شرکت هواپیمایی تاکنون پروازی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نداشته است و هم‌اکنون نیز برنامه‌ای برای انجام پروازها به این کشورها ندارد.
در ادامه این اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان آمده است: در آینده هرگاه که قرار باشد این کشورها در مقاصد پروازی هواپیمایی آسمان قرار گیرند الزامات و استانداردهای اروپا رعایت خواهد شد و مجوزهای لازم اخذ می‌شود.
در پایان این اطلاعیه آمده است: هم‌اکنون شرکت هواپیمایی آسمان تحت استانداردهای ایمنی و نظارت سازمان هواپیمایی کشور جمهوری اسلامی ایران پروازهای خود را انجام می‌دهد.
بنابراین گزارش با وجود امضای توافقنامه برجام اتحادیه اروپا سعی می‌کند به هر طریقی موضوع تحریم‌های صنعت حمل و نقل هواپیمایی ایران را زنده کند که این مسئله می‌تواند یکی از مصادیق نقض برجام محسوب شود.
هرچند این تحریم جدید از سوی اتحادیه اروپا به دلایل هسته‌ای نبوده و شرکت هواپیمایی آسمان هم اعلام کرده است که اصلاً پروازی به اروپا ندارد ولی این رفتار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که آنها به دنبال بهانه‌جویی و ادامه روند پیشین در رفتار خود با ایران هستند، چه اینکه قرار بود حدود ۱۳۰ هواپیما پس از برجام وارد ایران شود و حتی وزیر راه از ورود تعدادی از هواپیماها در پاییز به صورت قطعی خبر داده بود ولی هم‌اکنون مشاهده می‌شود نه تنها هواپیماهای مذکور به ما تحویل داده نمی‌شود، بلکه تحریم‌های جدیدی هم به صنعت هوایی ایران اضافه شده است!

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه