در سیاهکل صورت گرفت؛

حواشی عجیب انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان / از رأی گیری در کیسه پلاستیکی تا قطع برق + تصاویر

با توجه به اینکه در این برنامه هیچ رسانه دیگری حضور نداشت، اما حاشیه های این مراسم پس از چند ساعت به بیرون درز کرد.

حواشی عجیب انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان / از رأی گیری در کیسه پلاستیکی تا قطع برق + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان سیاهکل با ممانعت از ورود خبرنگاران به این مراسم در نمازخانه دانشگاه آزاد سیاهکل برگزار شد.

با توجه به اینکه در این برنامه هیچ رسانه دیگری حضور نداشت، اما حاشیه های این مراسم پس از چند ساعت به بیرون درز کرد و به نظر می رشد اصلاح طلبان حاضر در جلسه این خبر را به سایت همسوی خود ارسال کرده باشند.

گیل نگاه در این رابطه نوشت: در هفته‌های اخیر شهرستان های مختلف گیلان شاهد برگزاری انتخابات شوراهای مشورتی اصلاح طلبان بود که هرکدام کمابیش حاشیه‌هایی را هم به دنبال داشته است.

در اخرین مورد عصر روز سه شنبه ۱۵ آذر انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان سیاهکل در حالی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل برگزار شد که اطلاع رسانی جهت دعوت از اعضای مجمع عمومی کمتر از ۱۸ ساعت و حتی در مورد بعضی از مدعوین کمتر از ۳ ساعت پیش از برگزاری انتخابات صورت گرفته بود که همین مساله با اعتراض بسیاری از اصلاح طلبانی مواجه شد که فرم عضویت جهت مشارکت در انتخابات را پر کرده‌‌ بودند و نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-3-664x498

از جمله دیگر حواشی این انتخابات که به عقیده برخی مشارکت کنندگان بر اساس آئین نامه برگزاری، مصداق تخلف بوده است می توان به عدم نظارت کافی بر افراد شرکت کننده و رای دادن افرادی که فرآیند قانونی عضویت را طی نکرده بودند و نیز دریافت برگه رای اضافه توسط برخی حاضرین با امضای جعلی مقابل اسامی غایب بود، به طوری که در پایان جلسه‌ای که طبق لیست امضا شده ۱۲۳ اسم امضا شده، ۱۲۹ رای مأخوذه اعلام شد.

اتفاق عجیب دیگری که در این جلسه رخ داد هدایت بانوان حاضر در جلسه به محل دیگری بود که این موضوع حتی شامل بانوانی شد که خود نامزد انتخابات بودند تا عملا از جریان این جلسه خارج شوند.

تبلیغ برای برخی نامزدها توسط عوامل برگزاری انتخابات در طول جلسه، درنظرنگرفتن مکانی مشخص برای نوشتن آرا و دخالت برخی برگزار کنندگان و توصیه و تبلیغ در هنگام نوشتن آرا، فقدان صندوق اخذ آرا و استفاده از کیسه پلاستیکی همراه یکی از حاضرین برای جمع آوری آرا و قطع برق محل برگزاری و شمارش آرا در خاموشی از دیگر حواشی کم‌نظیر این انتخابات بود.

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-1-664x498

پیگیری‌ها نشان می دهد، پیش از این ۱۹۰ نفر فرم عضویت مربوطه برای شرکت در انتخابات را پرکرده بودند که براساس اطلاع رسانی قبلی، قرار بود اخذ رای با کنترل مدارک هویتی صورت بگیرد اما در این انتخابات هیچ اثری از نظارت لازم نبود و تمام افراد حاضر در محل برگزاری بدون بررسی وضعیت عضویت برگه رای گرفته و به صندوق انداختند.

اخذ آرا از کسانی که بدون پرکردن فرم و یا پرداخت هزینه عضویت در انتخابات شرکت کرده بودند و مجموع حواشی پیش آمده، با اعتراض های متعدد و چندباره تعداد زیادی از حاضرین همراه شد که با وساطت محسن جلالی، نماینده ناظر شورای مشورتی اصلاح طلبان استان گیلان که وعده ثبت و انعکاس گزارش شرایط را داده بود از تصمیم خود منصرف شدند. اتفاقی که ممکن است منجر به ابطال و برگزاری مجدد این انتخابات شود.

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-2-664x498

به گزارش درسیاهکل، خبرنگار درسیاهکل به منظور تهیه گزارش از این همایش به دانشگاه آزاد رفت اما در ورودی جلسه رئیس شورای توسعه شهرستان سیاهکل و عضو شورای شورای مشورتی اصلاح طلبان به وی اعلام کرد که حق ورود به جلسه را ندارد و تنها می تواند چند عکس از خوشتیپ های خارج از جلسه بگیرد و سپس برود.(لینک خبر)

عکس زیر مربوط به خوشتیپ های خارج از جلسه می باشد که خبرنگار درسیاهکل به گفته عضو این شورا گرفت.

dsc_4222

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه