وجود بیش از ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در رشت

شهر رشت ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده دارد.

وجود بیش از ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در رشت

به گزارش ۸دی، به نقل از  «دیارباران» مدیر کل راه و شهرسازی گیلان امروز گفت : شهر رشت با این میزان بافت فرسوده بیشترین مساحت بافت فرسوده را در بین شهرهای استان دارد .
شعبانعلی خاوری افزود : پس از رشت ، لاهیجان بیشترین بافت فرسوده را دارد.
وی با اشاره به ساخت ۳ هزار و ۳۰۲ واحد  مسکونی و تجاری در بافت فرسوده رشت با استفاده از تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد : برای احیای بافت‌های فرسوده در شهرهای بندرانزلی، لاهیجان و لنگرود هم تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرح مطالعاتی بافت فرسوده در ۲۰ شهر گیلان به پایان رسیده است افزود : مساحت بافت‌ فرسوده شهرهای گیلان ۲هزارو ۱۹۵هکتار است.
شعبانعلی خاوری افزود  : ۱۰هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی و تجاری در محدوده بافت فرسوده شهرهای گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کم بهره و بدون سپرده‌ گذاری از خدمات ارائه شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده در گیلان است گفت : این تسهیلات  برای هر واحد مسکونی۴۰ میلیون تومان با سود ۱۴ درصد است.
شعبانعلی خاوری با اشاره به اینکه عوارض شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد است خواستار تامین اعتبار تخفیف عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌های گیلان از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.
وی تصریح کرد : امسال ۴ هزار و ۶۱۴ واحد سهمیه پرداخت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده به بانک‌های عامل گیلان اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد از آن جذب شده است.
گیلان ۵۳ شهر دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه