رئیس بهزیستی لنگرود: دو هزار پرونده توان بخشی در لنگرود/خدمات مناسبی به معلولان نمی شود

رئیس اداره بهزیستی لنگرود با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۷ پرونده توان بخشی در شهرستان موجود است، گفت: از این تعداد ۸۱۰ پرونده به صورت ماهیانه تحت پوشش و مستمری دریافت می کنند.

رئیس بهزیستی لنگرود: دو هزار پرونده توان بخشی در لنگرود/خدمات مناسبی به معلولان نمی شود

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، رئیس اداره بهزیستی لنگرود در همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین که شامگاه گذشته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ده درصد جمعیت دنیا را معلولین تشکیل می دهند اما طبق آمار کشور ما ۳ درصد معلول هایی هستند که محدودیت های بیشتر و به تبع ان نیز به خدمات بیشتری نیاز دارند.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار نفر  بنا به حوادث مختلف، بیماری و غیره به امار معلولان کشور اضافه می شود، افزود: سیاست پیشگیری از معلولیت از مهم ترین سیاست های بهزیستی است که باید جلوی وقوع معلولیت ها در جامعه گرفته شود.

 

پیمان محمدی پور با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۷ پرونده توان بخشی در شهرستان موجود است، گفت: از این تعداد ۸۱۰ پرونده به صورت ماهیانه تحت پوشش و مستمری دریافت می کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی لنگرود تصریح کرد: کار تکمیل ۵۰۰ پرونده نیز انجام شده که متاسفانه خدمات مناسبی به آنها ارائه نمی شود.

 

محمدی پور در پایان با تاکید بر مناسب سازی مکان های عمومی، افزود: معلولان باید از امکانات در جامعه استفاده کنند و سیاست مناسب سازی باید در اولویت قرار گیرد.

 

یه گزارش لنگرخبر، درخصوص استفاده از سالن های ورزشی موجود و یا  احداث سالن ورزشی مخصوص معلولان در شهرستان لنگرود نیز از فرماندار قول مساعد گرفته شده که در خصوص این نیاز معلولان تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه