فعال سیاسی: برخی با فروش درختان گیلان جیب خود را زیبا و شهر را زشت می‌کنند

این فعال سیاسی افزود: با توجه به زیبایی‌های جنگل‌های انبوه و وجود درختان کم یاب، ظاهراً هیچ نظارتی بر تخریب محیط زیست صورت نمی‌گیرد.

فعال سیاسی: برخی با فروش درختان گیلان جیب خود را زیبا و شهر را زشت می‌کنند

به گزارش ۸دی، صاحب رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به تخریب محیط‌ زیست و جنگل‌های گیلان، اظهار کرد: جنگل‌های گیلان مورد تعرض و سودجویی قرارگرفته و روبه‌زوال و نابودی است.

 

وی افزود: با توجه به زیبایی‌های جنگل‌های انبوه و وجود درختان کم یاب، ظاهراً هیچ نظارتی بر تخریب محیط زیست صورت نمی‌گیرد.

 

این فعال سیاسی استان گیلان افزود: برخی اشخاص با یک اره موتوری وارد جنگل‌ها شده و با فروش درختان جنگلی صاحب میلیون‌ها تومان ثروت می‌شوند و جیب خود را زیبا و شهر را زشت می‌کنند.

 

رهبر خاطرنشان کرد: چند سال پیش تعداد زیادی از درختان تپه ماسوله قطع شد که براثر جاری شدن سیل و عدم وجود پوشش‌های گیاهی و قطع درختان، جان صدها نفر از مسافران و ساکنین شهر را گرفت و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به این شهر تاریخی وارد کرد.

 

این فعال سیاسی استان گیلان تصریح کرد: مسئولین حفاظت از محیط زیست و متولیان امر جلوگیری از قاچاق چوب هرچه سریع‌تر از تخریب جنگل‌ها و مراتع این سرمایه عظیم ملی جلوگیری کنند که در صورت ادامه این روند تا ۵ سال دیگر گیلان نیز مثل زاهدان و کرمان خشک و کویری خواهد شد.

 

وی گفت: برخی اوقات به بهانه کهنه شدن درختان مبادرت به بریدنشان می‌کنند که شاید ایرادی نداشته باشد ولی لازم است بجای درختان پیر و قطع‌شده، حداقل ۵ درخت دیگر کاشته شود تا جلوی نابودی جنگل‌ها گرفته شود.

 

رهبر تأکید کرد: جنگل‌ها امانتی است که گذشتگان به‌رسم امانت بما سپردند و ما باید صحیح و سالم به آیندگان تحویل دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه