تالاب امیرکلایه لاهیجان میزبان بیش از۲۰ هزار پرنده مهاجر

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار قطعه انواع پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب بین المللی امیرکلایه فرود آمده اند.

تالاب امیرکلایه لاهیجان میزبان بیش از۲۰ هزار پرنده مهاجر

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، علی امیری افزود: شمار پرندگان آبزی و کنار آبزی که طی امسال در تالاب امیرکلایه فرود آمده اند؛ به دلیل شرایط آب و هوایی، حفاظت از این تالاب و تامین امنیت کافی برای پذیرایی از پرندگان، نسبت به سال های گذشته بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: این تالاب دارای ۱۰۵ گونه گیاهی و زیستگاه ۱۵ گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله ۱۳۶ گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب فرود می آیند.
امیری این تالاب را محل فرود پرندگان کمیابی مانند اردک سرحنایی و سرسفید، پلیکان خاکستری و پرندگانی نظیر باکلارکوچک و بزرگ، چنگر و محل زیست ماهیانی مانند کپور معمولی، لای ماهی و حاجی طرخان ذکر کرد.
تالاب بین المللی امیرکلایه با مساحت یک هزار و ۲۳۰هکتار مساحت با اینکه در نزدیکی های دریای خزر قرار دارد، تنها تالاب گیلان به شمار می رود که آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود.
این تالاب در سال ۱۳۴۹ به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب و با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اکولوژیکی ‌آن، در سال ۱۳۵۴ در فهرست ۱۹ تالاب ایران، ثبت بین المللی شد.
تالاب بین المللی امیرکلایه در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندرکیاشهر قرار دارد.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه