سخنگوی فراکسیون گردشگری در مجلس:

با توجه به تورم فعلی افزایش ۱۲ درصدی بودجه گردشگری رقم چشمگیری نیست

نماینده مجلس اعتقاد دارد افزایش ۱۲ درصدی بودجه گردشگری با توجه به تورم فعلی در کشور، رقم چشم‌گیری محسوب نمی‌شود.

با توجه به تورم فعلی افزایش ۱۲ درصدی بودجه گردشگری رقم چشمگیری نیست

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به اعداد و ارقام پیش بینی شده برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت اصلی گردشگری کشورمان، گفت: بر اساس لایحه بودجه ۹۶، رقمی نزدیک به ۷۸۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد شده که حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد و جذاب در دنیا محسوب شده و باید توجه جدی به این حوزه در ایران شود، اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته عنوان شد که بودجه این سازمان افزایش یافته ولی رقم پیش‌بینی شده به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص نیافت و محقق نشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه افزایش حدود ۱۲ درصدی با توجه به میزان تورم در اقتصاد، رقم چشم‌گیری محسوب نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به افزایش اندک اعتبارات، در این میان تخصیص کامل این بودجه و دچار نشدن به سرنوشت سال گذشته اعتبارات در نظر گرفته شده برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهمیت می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تخصیص مناسب بودجه‌ای برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درنظر گرفته نشده است و این مهم در حالیست که باید نگاه ویژه ای به صنعت گردشگری داشت، تصریح کرد: حتما اعضای فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس تلاش خواهند کرد بودجه پیش بینی شده در جلسات تصویب اعتبارات افزایش یابد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ جذب ۲۰ میلیون گردشگر درنظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: عدم تخصیص اعتبار مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب، حتما این صنعت را دچار مشکل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه