سرپرست اداره محیط زیست ماسال؛

با رعایت اقدامات پیشگیرانه از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان جلوگیری می‌شود

در نشست مشترک اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی ماسال بر لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان تاکید شد.

با رعایت اقدامات پیشگیرانه از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان جلوگیری می‌شود

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، جلسه ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور پرندگان در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماسال تشکیل شد.

حمید سلطان خواه سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست ماسالدر این نشست با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا علاوه بر عدم صدور پروانه شکار، شکار پرندگان را در سطح کشور حتی برای کسانی که قبلا پروانه شکار اخذ نموده بودند تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.

سلطان خواه ضمن تقدیر از همکاری ها و اقدامات شبکه دامپزشکی در این خصوص گفت:  پرندگان آبزی و مهاجر بعنوان مهمترین عامل در جابجایی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان محسوب می شوند.

%d8%a2%d9%86%d9%81%d9%84%d9%88%d8%a2%d9%86%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d9%85%d8%a7%d8%b3

وی افزود:  ضروریست شکارچیان جهت رعایت بهداشت و حفظ سلامتی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه با دستگاه های ذی ربط همکاری داشته  و تا اطلاع ثانوی از هرگونه شکار و صید پرندگان وحشی پرهیز نمایند.

شهرام مهدیزادگان رییس شبکه دامپزشکی ماسال نیز در این نشست با اشاره به عدم مشاهده این بیماری در این شهرستان گفت: نمونه گیری های انجام شده خون و سواپ از کلواک طیور در سطح شهرستان این نکته را تایید می کند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه