صبح امروز؛

پیکر مطهر شهید غلامرضا میرزایی در رشت تشییع شد + تصاویر

پیکر خلبان شهید غلامرضا میرزایی صبح امروز از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت تشییع و در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید غلامرضا میرزایی در رشت تشییع شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، پیکر خلبان شهید غلامرضا میرزایی صبح امروز پنجشنبه از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت تشییع و در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

بامداد هفتم آذر ماه یک فروند بالگرد MI17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود، برای نجات یکی از کارکنان این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود به سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر واقع در ۲۰ کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام شد.

این بالگرد پس از سوار کردن بیمار، مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن به شهادت رسیدند که از جمله آنها خلبان سرهنگ پاسدار غلامرضا میرزایی کوچصفهانی است.

سرتیپ دوم پاسدار خلبان شهید غلامرضا میرزایی  متولد سال ۱۳۴۷ محله چلک کوچصفهان رشت بود و از وی سه فرزند شامل دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

شهید میرزایی از طریق کنکور سراسری وارد دانشکده خلبانی و در سال ۱۳۶۴ به همراه برادرش وارد سپاه شدند  وی از انیسترومنت خلبانی بین المللی بود. در اوکراین و روسیه دوره خلبانی را طی کرده بودند و  درجه استادی خلبانی کبرا و ام ای و… را نیز داشتند. نکته مهم اینکه در ایران تنها ۱۰ نفر دارای مدرک اینسترومنت کشوری هستند که یکی از این نخبگان سردار شهید میرزایی بود. از رشادت های این شهید حضور در جبهه های دفاع مقدس در سنین نوجوانی بود.

درگیری با گروهای تروریستی در زاهدان، در گیری با گروه ریگی، درگیری با گروهک پژاک در غرب کشور، حضور در تیم امداد رسانی زلزله بم، حضور در تیم امداد رسانی برف ۸۳ گیلان، خاموش کردن آتش سوزی جنگلها و امداد رسانی به سیل زدگان و… از جمله کارنامه عملکرد این شهید والامقام است.

از جمله فعالیت های هنری شهید میرزایی میتوان حضور در فیلم بادیگارد بعنوان خلبان پرواز ، آواز گنجشک ها و مستند ایران …. اشاره کرد. در سال ۶۶ از جنگ دفاع مقدس یک بار به اشتباه خبر شهادتش را برای پدر مادرش می آوردن که مشیت الهی اینچنین رقم خورد.

این شهید والامقام در دوره سی سال خدمت خالصانه ی خود بارها هلیکوپتر دچار  نقص فنی را  در شرایط جوی مختلف با تیز هوشی و ابتکار و اقتدار به سلامت مدیریت کرده اند.

سرانجام غلامرضا میرزایی در سن ۴۷ سالگی در حالی که کمتر از سه ماه به بازنشستگی اش باقی بود در ۷ آذر ۹۵ در ماموریت نجات جان یک انسان بر اثر سانحه ی سقوط هلیکوپتر در دریای خزر شراب ناب شهادت را نوشید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
خدا روحش رو شاد کنه خیلی مرد بزرگی بود
شاگرد
روحش شاد ویادش گرامی
خ در پاسخ به شاگرد
با هر دستی بدی با همون دست میگیری
سجاد در پاسخ به خ
منظور ؟؟
حضرت دوست
به امید اینکه روزی برسد که مسئولین کشور کمی هم به فکر حفظ جان نوابغی همچون استادخلبان غلامرضا میرزایی باشند...وتمام هلکوپترها و هواپیماهای از رده خارج را نو کنند...به هرحال آسمانی شدنشون ،اون هم زودوبه ناحق مبارک...
سجاد در پاسخ به حضرت دوست
عزیز دل ما هم بدمون نمیاد ولی آخه از کجا ؟
در حاشیه