دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس:

نامه استیضاح وزیر راه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد / آخوندی قبل از استیضاح استعفا دهد

دبیر کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نامه استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی با ۸۱ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

نامه استیضاح وزیر راه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد / آخوندی قبل از استیضاح استعفا دهد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به نامه اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تأسف‌بار برخورد دو قطار در سمنان خواستار استضیاح عباس آخوندی هستند.

وی با بیان اینکه اقدام‌های اولیه در زمینه استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی از سوی نمایندگان مجلس انجام شده است، افزود: به عباس آخوندی پیشنهاد می‌شود که قبل از آغاز فرآیند پروسه استیضاح، نامه استفعای خود را تقدیم هیأت دولت کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز ۸۱ نفر از نمایندگان مجلس نامه استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی را امضا کرده‌اند، تصریح کرد: نامه استیضاح عباس آخوندی پس از امضای نمایندگان، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

وی گفت: وزیر راه برای پاسخگویی به سؤالات مربوط به حادثه تصادف قطار در سمنان در کمیسیون عمران حاضر می‌شود و اگر پاسخ‌های ارائه شده از سوی عباس آخوندی در کمیسیون مربوطه قانع‌کننده نباشد در صحن مجلس بین نمایندگان درباره استیضاح وزیر راه، رأی‌گیری انجام می‌شود.

داداشی با اشاره به اینکه در جریان حادثه تأسف‌بار تصادف دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان، افکار عمومی جریحه‌دار شده است، بیان کرد: وزیر راه، مسکن و شهرسازی به جای پاسخگویی به ملت شریف ایران با حضور در صدا و سیما اقدام به اشک ریختن می‌کند.

وی اضافه کرد: عباس آخوندی در قبال وظیفه‌ای که در هیأت دولت قبول کرده باید به مردم و حادثه‌دیدگان ایستگاه سمنان پاسخگو باشد و نمی‌تواند با گریه کردن حادثه وحشتناک تصادف دو قطار در سمنان را توجیه کند.

دبیر کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت محاکمه مدیر عامل سابق شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و متذکر شد: پورسیدآقایی در زمینه عزل و نصب مدیران شرکت راه‌آهن کوتاهی کرده و باید محاکمه شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه