پژوهشگر و محقق گیلانی خطاب به حسن روحانی:

جناب رئیس جمهور! سخنان شما مرا به یاد سخنان محمدرضاشاه مخلوع در حمایت از حزب رستاخیز انداخت

پژوهشگر گیلانی نوشت: متاسفانه نطق شما خطاب به منتقدین برجام مرا به یاد سخنان شاه مخلوع خطاب به مخالفان حزب رستاخیز انداخت.

جناب رئیس جمهور! سخنان شما مرا به یاد سخنان محمدرضاشاه مخلوع در حمایت از حزب رستاخیز انداخت

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین حسین شاکر حقیقی، از روحانیون گیلانی طی نامه ای به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان، ضمن اشاره به رفتارها و عملکردهای وی در برخی عرصه های سیاسی و اجتماعی نوشت:

با تقدیم سلام و احترام خدمت ریاست محترم جمهور کشور اسلامی ایران، حجت الاسلام حسن روحانی!

مدتی بود که بنا داشتم برحسب وظیفه و به عنوان مبلغی دینی در جامعه ی اسلامی، در مورد یک موضوع مشخص که دو ماه پیش به وقوع پیوسته بود نامه ای کوتاه و گلایه آمیز خدمت جنابعالی ارسال نمایم. اما کسالت و بیماری بنده که چند سالی است گریبانگیرم  شده و اخیرا هم کمی شدت یافته، مانع از آن شد که این نامه را به رشته ی تحریر درآورده و خدمت جنابعالی ارسال نمایم.

ریاست محترم جمهور کشور، جناب حجت الاسلام روحانی! همانگونه که مستحضرید، جنابعالی روز یکشنبه مورخ ۱۱ مهر ۹۵ جهت معرفی سه وزیر ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد واسلامی و آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی حضور یافتید و سپس با قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس و در حضور نمایندگان محترم مجلس و مردم مسلمان ایران اسلامی، جمله ای بیان فرمودید که به نظر بنده به عنوان یک روحانی و مبلغ دینی که سالها عمر خود را در جهت بیان اخلاق اسلامی و احکام و فرائض دینی صرف نموده ام، بسیار تاسف برانگیز و مایه تاثر و ناراحتی بود  و آن اینکه با الفاظی زشت و ناپسند، مخالفین و منتقدین توافق هسته ای برجام را انقلابی نما و به دوراز فهم سیاسی برشمردید.

بنده در این جا هیچ قضاوتی در مورد خوب بودن و نتیجه بخش بودن توافق برجام و یا بد بودن و غیرمفید بودن این توافق ندارم. بحث بنده اصلا بر روی کیفیت و آثار و عواقب مثبت یا منفی بودن این توافق نامه نیست (که البته پرسش ها و حرف های زیادی درباره ی چگونگی کیفیت این توافق دارم که فعلا در این نامه موضوعیت ندارد.)

روی صحبت بنده متوجه ادب و اخلاق و شئونات رفتاری رئیس جمهور یک کشور اسلامی است که مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ سیاسی نبوی و علوی می بایست الگوی آن باشد.

بسیار تاسف آور است که رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران آن هم در ردا و لباس روحانیت، و در برابر چشمان ملت ایران و خانواده های شهدا، همه ی مخالفین برجام را کوته فکرسیاسی و انقلابی نما قلمداد نمود.

اصلا مگر برجام برای آقایان چقدر اهمیت دارد؟

مگر برجام چقدر تقدس دارد که مخالفان آن در صورت ابراز انتقاد و اظهارنظر، باید بزدل و بی شناسنامه خطاب گردند؟

مگر این توافقنامه چقدر برای استمرار و حیات دولت جنابعالی مهم است که حاضر هستید اینگونه مخالفان خود را با کلمات و جملات توهین آمیز و غیرمنطقی به صلابه بکشید؟

چرا در دوره اصلاحات وقتی تئوریسین های اصلاح طلب به پیامبران الهی، ائمه معصومین و حتی پروردگار متعال توهین می کردند، جنابعالی و امثال جنابعالی در دولت فخیمه ی اصلاحات اینگونه برنیاشفتید و عصبانی نشدید؟

این اهانت های مکرر جنابعالی را به عنوان یک فرد ملبس به لباس روحانیت چگونه باید تحمل کرد؟

مگر در ایام انتخابات ریاست جمهوری قبل نگفته بودید؛ ادب مرد به ز دولت اوست؟

آیا شما می توانید به خداوند متعال قسم یاد نمایید که تمام مخالفین برجام انقلابی نما و به دوراز فهم سیاسی هستند؟

وا اسفا برای آن روزی که رئیس جمهور کشور اسلامی ایران که قرار بود الگوی کشورهای اسلامی در جهان باشد، اینگونه زشت و غیراخلاقی و به دور از ادب و نزاکت، مخالفین خود را مورد هتک حرمت و حیثیت قرار دهد.

آیا سیره ی اهل بیت(ع) که شما ردای آن بزرگواران را به تن نموده اید و هرچه دارید از این لباس مقدس و صاحبان حقیقی آن است، اینگونه بود؟

آیا روش پیامبر رحمت و محبت و پیام آور شرافت و انسانیت در برخورد با مخالفین، اینگونه بود؟

آیا جا نداشت که همانجا نمایندگان محترم و رئیس محترم مجلس، به سخنان جنابعالی اعتراض نموده و از شما توضیح بخواهند؟

هنوز برای ما مشخص نیست و حتی برای بنده جای سوال است که منظور و هدف جنابعالی از این اهانت ها چیست؟

آیا هدف، برهم زدن وحدت ملی و نظم عمومی در جامعه اسلامی است؟

آیا هدف، تهیه ی خوراک تبلیغاتی برای اجانب و بنگاه های سخن پراکنی شبکه های بیگانه است؟

آیا هدف، ایجاد دو دستگی و دوگانگی در بین صفوف واحد ملت عزیز ایران است؟

آیا جا نداشت همان لحظه و در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم مجلس به عنوان وکلای ملت و در جایگاه مدعی العموم، جنابعالی را مورد بازخواست قرار دهند؟

جناب رئیس جمهور! بنده به عنوان یک روحانی و مبلغ دینی و فردی که در بیشتر عرصه های سیاسی کشور، چه قبل و چه بعد از انقلاب حضور داشته و حوادث مختلف سیاسی را از نزدیک احساس و درک نموده است خدمت شما عرض می نمایم که متاسفانه آن نطق شما در مجلس شورای اسلامی در آن روز، مرا به یاد سخنان محمدرضا شاه مخلوع خطاب به مخالفان حزب رستاخیز انداخت. آنجا که شاه فاسد پهلوی، خطاب به مخالفان حزب رستاخیز گفت «مخالفین حزب رستاخیز خائن و وطن فروش هستند و جایی در وطن ندارند»!

چه نسبت و رابطه ای بین شیوه و روش سخنان محمدرضا شاه که غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل بود با سخنان جنابعالی وجود دارد؟

محمدرضا شاه پهلوی در برابر آمریکا و ایادی اش لبخند میزد و با احترام رفتار می کرد و در مقابل ملت خویش خشن و بیرحمانه رفتار مینمود و مخالفانش را تحقیر و تهدید میکرد.

جناب رئیس جمهور! چگونه می توانیم انقلابیون، دلسوزان و دلواپسان آینده ی مملکت را با سخنان خود تحقیر نماییم ولی با رئیس جمهور دولت بالذات تروریست آمریکا و غلام سیاه حلقه به گوش اسرائیل یعنی اوباما، حدود یک ربع تلفنی صحبت کنیم و بعد وی را باهوش و باادب معرفی نماییم؟

جناب رئیس جمهور! به ملت شهید پرور ایران توضیح دهید که چرا وقتی در مناسبت های مختلف که جنابعالی در اماکن عمومی، مانند ورزشگاههای شهرستانها، صحبت می کنید هیچ پارچه و پرده ای که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر آن نقش بسته باشد به چشم نمی خورد؟

اصلا آیا در زمان سخنرانی شما کسی اجازه و جرات گفتن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر سرائیل را دارد؟

در پایان از رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام روحانی خواهشمندم که جسارتا با رعایت اصول اخلاق اسلامی! به سوالات بنده جواب داده و بسیار مشتاقم که توضیحات لازم را از طرف جنابعالی دریافت نمایم.

(السلام علی من اتبع الهدی)

مرگ برآمریکا، مرگ برانگلیس، مرگ براسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه.

گیلان- بخش سنگر- حسین شاکر حقیقی  ( ۷ ربیع الاول ۱۴۳۸ قمری مصادف با ۱۷ آذر۱۳۹۵ شمسی)

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه