امام جمعه رودبار خطاب به جهاد دانشگاهی گیلان؛

برای ظالم کادو نمی گیرند، خشم و انزجار نشان می دهند / نتیجه لبخند زدن ها فقط تمدید تحریم بود

امام جمعه رودبار گفت: دانشجویان جنگجو نیستند اما باید نسبت به آمریکا که پیوسته ظلم می کند انزجار و نفرت خود را اعلام کنند.

برای ظالم کادو نمی گیرند، خشم و انزجار نشان می دهند / نتیجه لبخند زدن ها فقط تمدید تحریم بود

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اعلام اینکه اگرگفته می شود ما با آمریکا سر جنگ نداریم، صحیح است، اظهار داشت: دقیقا اظهارات مسئولین جهاد دانشگاهی درست است و ما با آنها جنگ نداریم بلکه آنها هستند که پیوسته با ما در جنگ و نزاع هستند.
وی با بیان اینکه ما با آمریکا سر جنگ نداشتیم آما آنها هواپیمای ما را مورد هدف قرار دادند، افزود: ما به همسایه های آمریکا و هم پیمانانش تعدی نکردیم اما آنها به ما همسایه های ما از جمله افغانستان تجاوز کردند.
امام جمعه شهرستان رودبار با اشاره به اینکه ما در آمریکا کودتا نکردیم، گفت: آنها در ایران کودتا کردند و عامل کشتار دانشجویان ما شدند.
داودی با اعلام اینکه ما در هیچ ۱۶ آذری عامل کشتار دانشجویان آمریکایی نشدیم، مطرح کرد: اما آنها در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ موجب کشتار سه تا از دانشجویان ما شدند و پا در همان دانشگاه گذاشتند و دکترای افتخاری گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه ایران بر گروه های مخالف خود تجاوز نمی کند، افزود: آمریکا منافقان را تقویت و مدیریت می کند و باعث شده تا آنها جان بگیرند تا ۱۷ هزار نفر از مسئولین، مردم و علما را شهید کنند.
امام جمعه رودبار با بیان اینکه ما آمریکا را تحریم نکردیم اما آنها پول ها و دارایی های ما را بلوکه می کنند، گفت: ما باید با کسی که اینقدر به ما ظلم کرده انزجار خود را حداقل بیان کنیم و ساکت نشینیم.
حجت الاسلام داودی از مسئولین جهاد دانشگاهی از اینکه ما با آمریکایی ها سر جنگ داریم یا نه، سوالی پرسید و گفت: انسان غیرتی و شرافتمند که کوهی از ظلم در مقابلش است، نسبت به ظالم آیا باید اعلام انزجار یا نفرت کند یا خیر؟
وی با انتقاد از اینکه اگر پندارتان این است که آمریکا به ما ظلم نکرده پس این موارد بازگوی چه مواردی است، خاطرنشان کرد: اگر ظلم کرده وظیفه جامعه دانشجویی و دانشگاهی ما در مقابل با آنها چه چیزی است؟
امام جمعه رودبار با هشدار به اینکه نباید در مقابل با این همه ظلم لبخند زد، افزود: نباید برای دیدن ظالم کادو گرفت بلکه باید خشم و انزجار خود را نشان داد.
حجت الاسلام داوودی با انتقاد از اینکه کادویی که در گذشته گرفتند آیا جواب مثبت از آن گرفته اند یا نه، ادامه داد: نتیجه کادو گرفتن ها و لبخند زدن ها فعلا که فقط تمدید تحریم ها بوده است!
وی اسلوب مقاومت را تنها راه مقابله با ظالم دانست و افزود: استقامت در مقابل ظلم تنها راه است و امیدواریم کسانی که این اوهام در اذهانشان است و فکر می کنند با لبخند زدن به متجاوزان می توانند نظر خود را به آنها القا کنند این اشتباه است و آمریکا مستقیما یا با واسطه دست از ایران بر نمی دارد و ظلمش بر جمهوری اسلامی همیشه جاری است.
امام جمعه رودبار با بیان اینکه حرکت دانشجویان راه امام ارشمند است و باید تقویت شود، گفت: امیدواریم دانشجویان با پیروی از رهنمود های مقام عظمای ولایت روحیه انقلابی خود را حفظ کنند و از این حرکت ها سرد نشوند همانا کسانی که چنین روحیه ای را ندارد در آینده به این نتیجه خواهند رسید که تنها راه مقابله با ظالم استقامت، بصیرت و روشنگری دانشجویان است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه