روز شمار تاریخ ترور در ایران / 18 آذر؛

ترور و شهادت ۱۴ ایرانی بی گناه در ۱۸ آذر

هجدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۱۴ ایرانی بی گناه در ۱۸ آذر

به گزارش هشت دی، هجدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

احمد امانی ۱ خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان علی پیشدادیان ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۱ در استان گلستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

سید محمد حسینی ۴ اسفند ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدجلیل مرادی ۱ دی ماه ۱۳۱۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امین ویسی در سال ۱۳۰۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فتاح اختیاری ۱۸ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان زنجان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فیصل تمریشی خشمزین در سال ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که شغل آزاد داشت در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیر جوانمردی ۱ خرداد ماه ۱۳۲۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم آبابایی نیاسری ۲ بهمن ماه ۱۳۲۷ در استان تهران متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی ارتشی بود در جاده حسن رود ترور شد و به شهادت رسید.

احمد چمنی ۱ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که به شغل کشاورزی اشتغال داشت در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جابر طالبی ۱۰ تیر ماه ۱۳۳۴ در استان زنجان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کشاورز بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

منصور کشاورز محمدیان ۲ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان قزوین متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین نصرتی ۳ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان زنجان متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۴ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدامین مباشر ۲۰ مهر ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۷ در حالی که از نیروهای پیشمرگه کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه