محمود باقری خطیبانی:

خرید سپیدرود از سوی شهرداری برای مطامع سیاسی است / ثابت قدم، بدهی ۸ میلیاردی را به ۲۵۰ میلیارد تبدیل کرد

عضو شورای شهر رشت نوشت: هدف شهردار از خرید سپیدرود نه کمک به آن بلکه استفاده از محبوبیت سپیدرود در انتخابات شوراست.

خرید سپیدرود از سوی شهرداری برای مطامع سیاسی است / ثابت قدم، بدهی ۸ میلیاردی را  به ۲۵۰ میلیارد تبدیل کرد

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی خطاب به اعضای شورای شهر رشت خواستار تدبر و تعقل در موضوع خرید باشگاه سپیدرود رشت توسط شهرداری رشت شد. متن کامل نامه باقری خطیبانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر اعضای محترم هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر رشت
سلام علیکم
با عرض ادب به ساحت مقدس شهیدان گلگون بدن انقلاب اسلامی و شادی روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)  و ارزوی سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله)
دوستان گرامی؛ مدت هاست که خرید امتیاز باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود توسط شهرداری رشت وقت زیادی از اعضای شورا و شهرداری و مردم را گرفته است و عده ای با اهداف مشخص موضوع خریدن یا نخریدن باشگاه را با مهارت حرفه ای به مساله اصلی شهروندان تبدیل کرده اند. اینجانب در راستای دفاع از حقوق و منافع مردمی که افتخار نمایندگی آنان را در شورا دارم چند نکته را جهت اطلاع عرض می نمایم:
۱-همه انانی که محمودباقری را می شناسند گواهی می دهند که اینجانب از قدیمی ترین هواداران و دوستداران سپیدرود هستم و علاقه ام به این تیم محبوب و مردمی تبدیل به بخشی از هویت اجتماعی ام شده است؛ بنابراین، آن چه را که خدمت شما عرض می کنم در جهت حمایت و حفظ سپیدرود است و هر چقدر منفعت طلبان و سودجویان تلاش کنند وصله اتهام مخالفت با سپیدرود به من نمی چسبد و  اینجانب استوار و محکم هم چون گذشته برای خدمت به سپیدرود عزیز آماده ام.

۲- بپذیریم شورای چهارم کارنامه قابل قبولی برای ارایه به مردم ندارد و فرصت باقیمانده از عمر شورا را قدر بدانیم و با همدلی و تقویت اهرم های نظارتی  و اولویت بندی پروژه ها و اتمام کارهای بر زمین مانده بتوانیم به مردم بگوییم در طول ۴ سال چه کرده ایم؟ ما وقتی وارد شورا شدیم و طبق گزارشی که از وضعیت مالی شهرداری دریافت کردیم بدهی شهرداری چیزی حدود ۸ میلیارد تومان بود اما اکنون بدهی شهرداری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است. این که شهردار در پاسخ به حجم بدهی ها، اسامی بدهکاران کلان شهرداری را با کد منتشر می کند و بر روی اماکن بدهکاران خرد، بنر می زند؟! و پس از آن کمپین حمایت از وصول مطالبات تشکیل می دهند و دیگر اقداماتی که از سوی یک حلقه رسانه ای سازماندهی شده در دفاع از عملکرد شهردار انجام می شود و ایجاد موج اجتماعی برای خرید سپیدرود و سازماندهی بخشی از لیدرهای تیم برای تماس تلفنی و حضوری با اعضای شورا و تحت فشار قراردادن آنها و همه و همه برنامه هایی است که شهردار رشت برای توجیه مردم بکار می گیرد که بگوید بخشی از اعضای شورا ضد توسعه شهر و شهردار منجی شهروندان است تا بدهی انباشته و ورشکستگی مالی شهرداری و عقب افتادگی حقوق ماهانه کارگران زحمتکش و مطالبات پیمانکاران و گره های کور ترافیک شهری و سوء مدیریت ها و … به فراموشی سپرده شود و شورا نیز منفعلانه از شهردار تبعیت کند.

۳- همکاران محترم: شورا و شهرداری وظیفه دارند از ورزش حمایت کنند اما مجاز به تیمداری موقتی نه؟. در حالی که سیاست کلان ملی و به ویژه سیاست های اصل ۴۴ کم کردن بار مالی و مسئولیت دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی است عزم شهرداری برای افزایش بار مالی خود چه توجیهی دارد؟ اگر علاقه به تیمداری وجود داشت چرا وقتی که در سال گذشته سرپرست جانباز و رزمنده دفاع مقدس تیم داماش سرهنگ قلی زاده خواهان کمک به شهرداری بود، آقای شهردار اعلام کرد که قصد تیمداری ندارد؟! چرا هیچ کس اشک ها و پیراهن و پرچم های سیاه هواداران غمگین داماش را ندید ولی امروز برای خرید سپیدرود شهر را بسیج کرده اند؟ به راستی چه اتفاقی افتاده است که به یکباره سپیدرود میراث و هویت اجتماعی شهر شده است؟ چه خبر شده است که سرپرست کنونی تیم همزمان قرارداد ۱۰۰ میلیون تومانی با سپیدرود می بندد و در عین حال ناجی سپیدرود معرفی می گردد؟ چه شده است که کمپین خرید سپیدرود تشکیل داده اند؟ آیا جز این است که آقای شهردار با بدهکار کردن شهرداری و اجرای ناقص پروژه هایی چون پیاده راه فرنگی با طرح خرید سپیدرود، افکار عمومی را منحرف می کند؟ آیا برای کمک به سپیدرود واقعا باید آن را خرید؟ ایا هیچ راهی برای کمک شهرداری به سپیدرود وجود ندارد؟ ایا شهرداری هیچ وظیفه ای نسبت به داماش و هیئت های ورزشی شهر و ورزش همگانی ندارد؟
۴- عزیزان من: عقل سیاسی حکم می کند که من با خرید سپیدرود مخالفتی نکنم چون انتظارات ایجاد شده به سمت تایید خرید سپیدرود توسط شورا به پیش می رود و مخالفت با این خواسته به ضرر من است اما به عنوان یک سپیدرودی اصیل نمی توانم شاهد قربانی آن شوم. خدا را به گواهی می گیرم که خرید سپیدرود برای نجات آن نیست بلکه از نظر من یک امکانی است که شهردار برای انتخابات شورای آینده به آن نیاز  دارد؟ هدف شهردار نه کمک به سپیدرود بلکه استفاده از محبوبیت سپیدرود در انتخابات شوراست که شما نیز کم و بیش از آن آگاهید. تجربه باشگاه استقلال شهرداری پیش روی ما قرار دارد و سرانجام آن را همگان می دانیم. دغدغه و عشق و حساسیت هواداران عزیز سپیدرود را نیز می دانم و می خواهم که بدانند نباید وعده های موقتی حمایت از سپیدرود را باور کنند. من با همه عشق و علاقه ای که به مردم شهرم و هواداران سپیدرود دارم تملیک سپیدرود از سوی شهرداری را آغازی برای نابودی آن می دانم و تقاضا دارم هیئت رئییسه محترم با عاقبت اندیشی و ملحوظ داشتن منافع عمومی ، با رد این لایحه ، اجازه ندهند سرنوشت سپیدرود به دست سیاست بازانی بیفتد که جز به منافع خود به چیزی دیگر فکر نمی کنند.
در پایان از برادر بسیار عزیز و فهیم و متدین و علاقمند به مردم و سرنوشت سپیدرود جناب آقای کارگرنیا انتظار دارم بر طبق سنت حق طلبانه خود اجازه ندهند که اعتبار و منزلت سپیدرود رشت ملعبه دست کسانی قرار گیرند که آن را برای امروز خود می خواهند و به هیچ وجه به فردای ان فکر هم نمی کنند.

محمود باقری عضو شورای اسلامی کلان شهر  رشت

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه