شهردار رشت در نشست خبری مطرح کرد:

تنها یک درصد مردم عوارض پرداخت می کنند/ ۹۹ درصد به شهرداری بدهکاراند و نمی توانند ادعای طلب کنند

شهردار رشت گفت: تنها یک درصد مردم عوارض پرداخت می کنند و ما بقی به شهرداری بدهکار هستند و یک بدهکار نمیتواند ادعای طلب کند.

تنها یک درصد مردم عوارض پرداخت می کنند/ ۹۹ درصد به شهرداری بدهکاراند و نمی توانند ادعای طلب کنند

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران» محمدعلی ثابت قدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که با تاخیری ۴۵ دقیقه ای برگزار شد، اظهار کرد: یک کشور و به نسبت کوچک تر آن یک شهر نمی تواند با بستن مرزهای خود پیشرفت کند.

وی در خصوص طی کردن مراحل پیش رو برای  پیشرفت  شهر گفت: باید قبول کنیم بعضی وقت ها ندانستیم یا قبول نکردیم که ندانستیم و بدین ترتیب باید  برای پیشرفت از اطلاعات گذشتگان و از طرفی خلاقیت خود استفاده کنیم.

شهردار رشت با بیان این مطلب که امروزه در حوزه بین الملل شهرها به دولت شهر تغییر یافته اند، گفت: در جوامع امروزی شهرها بعنوان یک سیستم مشخص در فراسوی مرزها در حال پیشروی هستند.

وی ادامه داد: یک روز منظور از فرامرزی بودن سفر به سوئد و چین است و یک روز دیگر مقصود کربلاست که هرکدام از این ها دارای ارزش خاص هستند.

ثابت قدم در ادامه ۳رکن اساسی شهرداری رشت برای اتصال پیشرفت و عدالت را اعتماد سازی، برند سازی و سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: تا زمانی که اعتماد و همدلی بین شهروندان وجود نداشته باشد هیچ سرمایه گذاری که دارای عقلانیت اقتصادی است یک ریال هم در شهر سرمایه گذاری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در موضوعات شهری مسئله سیاسی مطرح نیست بلکه نگرش اجتماعی و فرهنگی موثر است، گفت: امروزه با اصول عقب افتاده نمیتوان به نقطه پیشرفت رسید بلکه نیاز به مراودات در راستای تبدیل شدن به برند ملی و سپس جهانی شدن است.

شهردار رشت پروژه آب های سطحی که موجب قفل شدن کل شهر شده است را نتیجه در دست داشتن همزمان چندین  پروژه در حال انجام عنوان کرد.

ثابت قدم گفت:شهروندان اگر بابت ترافیک ناراحت هستند ماشین تک سرنشین بیرون نیاورند!

شهردار مسبب تاخیر در انجام اسفالت خیابان ها و سایر پروژه ها را باران مداوم ۴۲ روزه در رشت عنوان کرد و افزود:در این مدت تنها توانستیم ۳روز قیر بریزیم و ادامه داد: برای ما کاری ندارد منابع و پول شهر را برداریم با دو فرغون قیر پروژه ها را ماست مالی کنیم!

ثابت قدم تصریح کرد: در نهایت همه کنده کاری های خیابان ارتباطی به شهرداری ندارد وقتی پروژه ای تابلو ندارد فکر می کنید بر عهده شهرداری است؟!

**بیمه های تعویقی تا آخر سال صفر خواهند شد

ثابت قدم رشت با بیان اینکه بحث قطار شهری رشت در حال مطالعه است، گفت: برای طرح جامع ترافیک و کمبود اتوبوس ها ظرف یک ماه آینده  ۳۰دستگاه اتوبوس اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: بیمه ها و پاداش های پرداختی شهرداری اساس خدمات کمی و کیفی سازماندهی و  پرداخت  خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه بیمه های تعویقی تا آخر سال صفر خواهند شد، بیان کرد: کارهای تصفیه خانه، زباله سوز و سراوان در حال پیشرفت و انجام است.

ثابت قدم در خصوص طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر رشت، گفت: طرح سوال شورا را نمیدانم ریشه در چه چیزی دارد و فقط خودشان می دانند ولی اگر نیاز باشد بنا بر قانون آمادگی پاسخگویی دارم.

شهردار گفت:در انجام خدمات شهری و توسعه گردشگری که منجر به اشتغالزایی می شود مردم نیز باید عوارض شهری را پرداخت کنند.

**تنها یک درصد مردم رشت عوارض شهری پرداخت می کنند

ثابت قدم ادامه داد: تنها یک درصد مردم رشت عوارض را پرداخت می کنند و ما بقی به شهرداری بدهکار هستند و یک بدهکار نمیتواند ادعای طلب کند.

وی افزود: ما حلقه اتصال برای دریافت بدهکاری مردم به شهرداری و ارائه خدمات شهری هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه