ناامیدی ضعفا در سایه بی تدبیری مسئولین گیلان:

گازرسانی به دو بیمار ام اسی معطل مجوز / بی توجهی بخشداری به دستور فرماندار

این خانواده کوره‌جانی برای دریافت کنتور گاز مراحل قانونی را طی کرده‌اند اما مسئولین گازرسانی را منوط به اخذ پروانه برای ساختمانی دیگر کرده‌اند.

گازرسانی به دو بیمار ام اسی معطل مجوز / بی توجهی بخشداری به دستور فرماندار

به گزارش ۸دی، یکی از ساکنین روستای کوره جان شاندرمن در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با اشاره به عدم صدور نامه نصب کنتور از سوی دهیار کوره جان و بخشدار شاندرمن گفت: من در حیاط خانه ام ملکی را بدون دریافت پروانه در حد اسکلت بندی ساختم. در زمانی که برای دریافت گاز همه اقدام می کردند من هم اقدام کردم و مراحل قانونی اش را دقیقا طی کردم. اما زمانی که باید کنتور من را وصل میکردند دهیار روستا و بخشدار شاندرمن از زدن نامه به اداره گاز خودداری کردند.

وی افزود: زمانی که علت را جویا شدم گفتند باید پروانه نهایی این ساختمان جدید را بگیری. این در حالی بود که من برای ساختمان قدیمی خودم گاز کشی کردم و درخواست گاز داده بودم. با این وجود برای طی مراحل قانونی و پرداخت جریمه ساخت و ساز اقدام کردم اما به من گفتند تا کار این ملک به پایان نرسد گاز نمی دهیم. دهیار روستا بارها این حرف را زده که من اجازه دادن گاز به شما را نمی دهم. هر چند موضوع گاز ندادن به ما در اصل اختلافات دیگری است که با شخص من دارند.

 

یکی از خواهرانم که ام اس دارد، بخاطر شدت سرما مریض شد و حالا در بمارستان بستری است

این ساکن روستای کوره جان در ادامه در خصوص مشکلات عدم وصل گاز گفت: ما علمک و لوله کشی و واریز وجوه و همه موارد را انجام داده ایم اما به صورت غیر قانونی از اتصال کنتور به ساختمان قدیمی که کاملا قانونی است، جلوگیری می کنند. ما در خانه مان دو نفر مبتلا به بیماری ام اس داشته و شرایط سختی داریم. یکی از خواهران من که مبتلا به ام اس است در برف اخیر بعلت سرما به شدت مریض شد و حالا در بیمارستان بستری است.

وی افزود: الان حدود ۲ ماه است که من هزینه کنتور را واریز کرده ام و حدود یک ماه و نیم هم هست که روال اخذ پروانه برای آن ساختمان جدید را آغاز کرده ام. اما ساختمان قدیمی که در ان ساکنیم ارتباطی به این ساختمان ندارد و روال اخذ پروانه ساختمان جدید هم معلوم نیست چقدر طول بکشید. چرا دهیاری روستا و بخشداری شاندرمن با ما اینطور برخورد میکنند؟ آیا اگر یک آدم پولدار بود باز هم با او اینگونه رفتار می کردند؟ من الان خانه را با نفتی که از بیرون و با قیمت بیشتر می خریم به سختی گرم میکنم. کوپن نفتم هم قطع شده  چون مثلا کوره جان گازدار شده! اما گازی در کار نیست و هیچکس جوابگوی ما نیست.

این ساکن کوره جان در خحصوص آخرین پیگیری های خود گفت: من بارها به بخشداری مراجعه کردم و جوابی ندادند. در آخرین پیگیری همسرم را به بخشداری و فرمانداری فرستادم. پس از طرح موضوع توسط همسرم با فرماندار وی گفت به بخشداری شاندرمن برو و بگو کارت را به سرعت حل کنند. وقتی همسرم به بخشداری رفت و پیغام فرماندار را به بخشدار داد، بخشدار باز هم بر حرف خود تاکید کرد و گفت تا زمانی که کار  ساختمان جدیدتان به اتمام نرسد من به شما گاز نمیدهم و بیهوده تلاش نکنید.

 

***

دهیار کوره جان: شما چکاره اید؟!!

احمد صادقی دهیار روستای کوره جان در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ماسال نیوز در این خصوص گفت: خیلی علیه ما نوشته اید! آن فرد ۱۰۰ متر خانه به صورت غیر مجاز ساخته است. این خانه را به خانه قدیمی متصل کرده است حالا شما هرچه میخواهی غیر قانونی بنویسی بنویس. شما چه کاره اید اصلا؟ حکومت دست شماست؟ چی دست شماست؟ اصلا تو چکاره ای؟!  بر اساس قانون تا تکلیف آن ساختمان را مشخص نکند من نمی توانم مجوز بدهم. تو چاره ای که برای مردم تعیین تکلیف میکنی؟

صادقی در ادامه ضمن توهین های مکرر  به خبرنگار ماسال نیوز -که از انتشارشان معذوریم-  تماس تلفنی را قطع کرد. وی لحظاتی بعد در تماسی دیگر، مجددا توهین های تند خود را تکرار کرد.

***

بخشدار شاندرمن: برای ما جای تردید است که ممکن است سو استفاده کند

سید رضا صفوی بخشدار شاندرمن نیز در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز در خصوص علل عدم نصب کنتور برای این ساکن روستای کوره جان گفت: در آن مورد ساخت و ساز خلاف وجود دارد و همین روزها تعیین تکلیف میکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ساخت و ساز غیرمجاز که مربوط به ساختمان قدیمی نیست و روال دریافت مجوز برای ساختمان جدید هم در حال انجام است گفت:  چون در همان عرصه هست احتمال اینکه علمک  بگیرد و برای ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کند وجود دارد. در چیزی که برای ما جای تردید است که می‌تواند سو استفاده کند نمی توانیم مجوز بدهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا این عدم صدور کنتور برای خانه قدیمی وی قانونی است گفت:  دو ماه است که خودش دنبال نکرده است.  او دارد سو استفاده می کند. در همان عرصه خلاف است. او راه را رفته و پرونده خود را تکمیل کرده تا روزهای آتی کار تمام می شود و ما مجوز کنتور گاز را هم می دهیم.  ما بدون قانون هیج کاری نمی‌کنیم.  چون احتمال سو استفاده وجود دارد. وقتی اخطار می دهیم و به اخطار ما توجه نمی کند ما دیگر نمی توانیم به او خدمات بدهیم.

صفوی در پاسخ به این سوال که طبق کدام ماده و بند قانونی دریافت گاز برای ساختمان قدیمی خلاف است گفت: موارد را من حضور ذهن ندارم. کار فقط این قسمتش مانده که نقشه را بیاورد و دو روز دیگر نقشه هم نهایی شود ما گاز ساحتمان قدیمی را می دهیم.  قطعا آن ساختمان به این ساختمان ربط دارد و وقتی من تشخیص می‌دهم ربط دارد پس دارد! من تشخیص داده ام که می تواند سو استفاده کند. بنده بخشدارم و تشخیص می‌دهم که می‌خواست سو استفاده کند. اما بحمدالله کار در حال انجام است و چند روز آینده حل می شود.

***

این حساسیت ها به بیت المال مسلمین قانونی است؟

پیگیری های خبرنگار ماسال نیوز از برخی مسئولین و مطلعین شهرستان نشان می دهد که دریافت کنتور برای ساختمان قدیمی  هیچ مشکلی ندارد و دهیاری و بخشداری باید طبق قانون با فرد مراجعه کننده همکاری کنند. همانگونه که در سایر روستاهای شهرستان موارد این چنینی صورت می‌گیرد.

علت اصلی محالفت با گازرسانی به خانه قدیمی خانواده ای که با مشکلاتی همچون دو بیمار خاص ام اسی درگیرند، همچنان جای سوال دارد.

اما سوال اساسی این است که همیشه مسئولین شهرستان در قبال احتمال سو استفاده از بیت المال اینقدر حساسند؟! چه کسی مسئول نظارت بر دهیاران و بخشداران است؟ و …

خوب است مسئولین شهرستان بر خطبه های نماز جمعه ماسال  در هفته های گذشته مروری داشته باشند. آنجا که گفته شد: « چرا برای اغنیا قانون را نمی‌بینیم اما ضعفا را می‌خواهیم خفه کنیم؟…»

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه