رئیس سابق جبهه ی اصلاحات در رشت:

قبل از برجام ایران هیچ هم نبود اما الان در بین شش کشور قد علم کرده است / تفکر احمدی نژاد مرده است

رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات گفت: ایرانی که قبل از برجام هیچ نبوده است اکنون در میان شش قدرت جهانی قد علم کرده و حق خود را اثبات کرده است.

قبل از برجام ایران هیچ هم نبود اما الان در بین شش کشور قد علم کرده است / تفکر احمدی نژاد مرده است

به گزارش ۸دی، ظهر امروز مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر دانشکده ی انسانی دانشگاه گیلان، با سخنرانی نجفقلی حبیبی، رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی تهران، نماینده ی مردم تهران در مجلس سوم و استاد فعلی فلسفه ی دانشگاه تهران برگزار شد.

حبیبی در جمع دانشجویان انجمن اسلامی این دانشگاه،  زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ی شهدای دانشجوی ۱۶ آذر را حرکت اصیل دانشجویی خواند و اظهار داشت: زمانی که معاون وقت رئیس جمهور آمریکا می خواست به ایران بیاید صدای دانشجویان برای دفاع از استقلال کشورمان بلند شد و در راه حفاظت از این استقلال سه قربانی را تقدیم کشور کردند، بنابراین به یاد داشتن این خاطرات زنده نگه داشتن چنین ارزش هایی است.

وی با بیان اینکه ایران سابقه ی افتخار آمیز و سرمایه های انسانی ارزشمندی دارد تصریح کرد: اما در این بین کسانی هستند که متعهد نبوده و در خدمت مردم نیستند،  این افراد ابزار دست سیاستمداران منحرف شده‌اند.

%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%da%af%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-2

رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات خطاب به دانشجویان گفت: شما جوانان باید با مسائل خردمندانه تری برخورد کنید، شما دلسوزان و آینده سازان این مملکت هستید پس باید خطوط قرمز را بشناسید.

وی افزود: با پیشرفت چشمگیر علم در تمامی جهات شاهد این هستیم که حتی قدرت و ثروت نیز وابسته به علم و دانش است.

رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه جامعه در تمام سطوح به متخصص نیاز دارد یادآور شد: اگر دانشجو علم نداشته باشد حیثیت علمی جامعه لکه دار می شود، صرفا داشتن مدرک اهمیت ندارد، جامعه به دانشجو اعتماد دارد و ارائه ی مقالات تقلبی این اعتماد جمعی را از دانشجو و محقق سلب می کند.

وی در پایان افزود: دانشجویان می بایست اخلاق علمی را رعایت کرده و نظر منطقی ارائه کنند، دانشجویان حق مطالبه گری دارند. دانشجویان سرمایه ی آینده ی این مملکت بوده و دست اندرکاران دولتی وظیفه دارند این آینده را برایشان فراهم کنند.

پس از سخنرانی حبیبی دانشجویان یک به یک به صورت کتبی و شفاهی سوالات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

حبیبی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره سرنوشت حصر سران فتنه گفت: اینکه آیا حصر از نظر قانون اساسی امری قانونی است یا خیر ما مطلع نیستیم و تلاش خود را برای رفع حصر کرده ایم اما چرا انجام نمی شود و آیا صلاح به انجام نیست در جریان امر نیستیم!

وی در پاسخ به این سوال که علی رغم فرمایش رهبری محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان به سفرهای استانی خود ادامه می دهد اظهار داشت: تفکری مانند احمدی نژاد تفکری مُرده است! و هرگز بر سرکار نخواهد آمد! اما احتمال اینکه در دوره ی بعد شخصی شبیه به وی پا به میدان بگذارد وجود دارد! اما فهم و شعور سیاسی مردم تعیین می کند که چنین تفکری انتخاب شود یا خیر که ما امیدواریم و البته یقین داریم آقای روحانی در دوره ی بعد نیز رئیس جمهور کشور باشند.

حبیبی در مورد برجام گفت: برجام تا این مرحله تماما تحت نظر رهبری بوده و ایشان بارها هیئت مذاکره کننده را تشویق کرده اند،  فرمایشات مقام معظم رهبری در برجام پیاده شده و ایرانی که هیچ هم نبوده است اکنون در میان شش قدرت جهانی قد علم کرده و حق خود را اثبات کرده است.

یونس محمدی یکی از دانشجویان دانشگاه گیلان در اعتراض به سخنان نجفقلی حبیبی اظهار داشت: روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است. جناب آقای حبیبی! شما فرمودید رهبری از برجام و نتایج مذاکرات راضی بودند و در جریان جزئیات این مذاکرات قرار داشتند و هیئت دولت را در این خصوص تشویق کرده‌اند! اما ایشان به صراحت اعلام کردند که بنده در جزئیات مذاکره هیچ دخالتی نداشته و ندارم!

%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%da%af%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-1

این افزود: آقای حبیبی شما بعنوان یک شخص مطرح در کشور اذعان کردید که برجام دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان آورد و تحریم ها برداشته شد! من از شما میپرسم، تعطیلی کارخانه ها و بیکارشدن کارگران گویای رفع کدام تحریم است؟

محمدی در ادامه گفت: جناب آقای حبیبی! شما به صراحت می گویید برای رفع حصر تلاش کردید، شما از قانونی بودن حصر چه می دانید؟ اگر مدرکی دال بر غیر قانونی بودن حصر آقایان نامبرده دارید ما را در جریان قرار دهید.

این دانشجو در پایان اظهار کرد: شما سفرهای استانی رئیس جمهور سابق را تبلیغاتی خواندید در صورتی که وی پس از مشورت با رهبر انقلاب در بیانیه ای کناره کشی خود از انتخابات آتی را اعلام کرد! شما از کدام منبع ادعا می کنید که وی به حرف رهبری پشت کرده و فعالیت انتخاباتی می کند!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدحسین غریبی
سلام خانم احمدی گزارش عالی بود خیلی ممنون
8dey2 در پاسخ به محمدحسین غریبی
سلام تشکر از لطف شما
ناشناس
آقای حبیبی! تعریف از برجام روزی افراد زیادی را امیدوار کرده بود اما اکنون تعداد خریداران اینگونه حرفها به شدت کاهش یافته است.
ناشناس
یعنی فقط همین اقا حرف زد؟ اون همه اصلاح طلب اظهارنظر کردن بعد عکاستون فقط همونارو بولد کرده؟ چنان کفی میزد وقتی اون دوتا دلواپس حرف میزدن فقط دونفر ضد دولت بودن خیالتون تخت روحانی تا سال۱۴۰۰ رییس جمهوره
ستاره در پاسخ به
باسلام دوست گرامی ! مگر مردم نمیبینند وعده های پوچ رییس جمهور رو .مگر مردم نمیبینند بیکاری و تعطیلی کارخانه جات رو .مگر مردم نمیبینند تعطیلی صنعت ارزشمند هسته ای رو .مگر مردم نمیبینند ادامه یافتن تحریمها رو با وجود اون همه امتیازاتی که دادیم .و..... اگه مردم اینا رو نبینند و نفهمند حتما روحانی تا سال 1400 رئیس جمهور خواهد بود. در غیر این صورت برای همتون متاسفم چون به تاریخ می پیوندید و صدالبته نه به نیک نامی
8dey2 در پاسخ به
با سلام نظراتی که عمق بیشتر و چالش برانگیز بودن بولد شدن دوست عزیز
در حاشیه