روز شمار تاریخ ترور در ایران / 17 آذر؛

ترور و شهادت ۲۳ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۷ آذر

هفدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۲۳ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۷ آذر

به گزارش ۸دی، هفدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

نوروز رضازاده ۲۲ مرداد ماه ۱۳۰۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۸ در دره قاسملو ارومیه ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی نریمانی در سال ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که از نیروهای کمیته بود در دره قاسملوی ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور فردوسی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ در استان سمنان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۸ در لانه جاسوسی آمریکا در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

خسرو حسین زاده ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی رزقی ملکی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۹در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله شمس ۳ خرداد ماه ۱۳۰۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۵۹در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عرب دادرس ۱۵ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان نجف زاده ۱۱ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در چناره مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن هداوند ۱۴ آبان ۱۳۲۹ در استان تهران متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن کاویانی ۳ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در سه راه فلسطین شیراز ترور شد و به شهادت رسید.

محمدحسین مطلبی نژاد ۱۲ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان مرکزی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسنعلی زده دینهاد ۶ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر بهمن یار ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی نظامی بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسینعلی صفری ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان اردبیل متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد گشانی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی اسلامی زاخت ۱۰ دی ماه ۱۳۳۸ در کرمان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن حاجی پورخبیصی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز رحمان ثانی باغچه ۵ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان ترور شد و به شهادت رسید.

قاسم سبزعلیان ۷ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان قم متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله عبدالهی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزت الدین محمدی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله ملایی ۱ مرداد ماه ۱۳۲۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی  که به شغل چوپانی اشتغال داشت در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه