مدیر مسئول کیهان در دانشگاه صدا و سیما:

برجام باید به عنوان یک فاجعه عبرت‌انگیز در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود

ما و آمریکا دو هویت متضاد داریم که قابل جمع نیست، ایران بر اسلام ظلم‌ستیز تکیه دارد و آمریکا بر خوی استکباری خود پای می‌فشارد.

برجام باید به عنوان یک فاجعه عبرت‌انگیز در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود

به گزارش ۸دی، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صدا و سیما حضور یافته بود  ضمن تبریک روز دانشجو گفت؛ این روز از سه دانشجویی نام گرفته که در مقابله با سلطه‌گری آمریکا جان باخته‌اند بنابراین روز دانشجو بدون اعلام انزجار از آمریکا و مقابله با سلطه‌جویی آن تحریف تاریخ و پایمال کردن خون‌های پاکی است که در این راه به ناحق بر زمین ریخته شده است.
به گزارش خبرنگار ما، مدیرمسئول کیهان با نقل خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود به توصیه آیت‌الله شهید سعیدی و آیت‌الله طالقانی اشاره کرده و گفت؛ آن روزها آیت‌الله شهید سعیدی از اینجانب و آقای مرتضی الویری خواسته بود که به دیدارش برویم و فرمودند؛ این شعارهای دانشجویان در تظاهرات دانشگاهی نظیر «من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ و من اگر برخیزم تو اگر برخیزی، همه برمی‌خیزند» برخاسته از شور و دغدغه انقلابی آنان است ولی سؤال این است که برخیزیم که چه بکنیم؟ باید معلوم باشد برای چه برمی‌خیزیم؟ و فرمودند، جنبش دانشجویی باید هدف مقدس و نجات‌بخشی را دنبال کند و گفتند راه نجات از شرّ آمریکا و رژیم شاه پیوستن به حضرت آیت‌الله خمینی است و فرمودند؛ پیشنهاد من و آیت‌الله طالقانی این است که در تظاهرات دانشجویی نام حضرت ایشان را مطرح کنید تا خیزش دانشجویی شناسنامه و سمت و سوی مشخص داشته باشد. شریعتمداری با اشاره به جزئیات بیشتری از آن ماجرا، گفت؛  دو هفته بعد در دانشگاه تهران تظاهرات دانشجویی باشکوهی برپا گردید و شعار «درود بر خمینی بت‌شکن» طنین‌انداز شد.
مدیرمسئول کیهان در ادامه گفت؛ ما و آمریکا دو هویت متضاد داریم که با یکدیگر قابل جمع نیست، جمهوری اسلامی ایران بر اسلام ناب که ظلم‌ستیز است تکیه دارد و آمریکا بر خوی استکباری خود پای می‌فشارد. بنابراین تقابل این دو بلوک فقط هنگامی پایان می‌پذیرد که یکی از طرفین، دست از هویت خود بردارد. یا ایران اسلامی دست از اسلام ناب بکشد و مانند گذشته به برده آمریکا تبدیل شود و یا آمریکا به قول حضرت امام از خر شیطان پیاده شود و خوی استکباری خود را کنار بگذارد. شریعتمداری گفت کسانی که نسخه‌ سازش با آمریکا را می‌پیچند باید توضیح بدهند که آیا آمریکا از ماهیت استکباری خود دست برداشته است؟ و اگر اینگونه نیست باید به این سؤال پاسخ بدهند که چرا مردم وطن خود را به بردگی برای آمریکا دعوت می‌کنند و برای این دعوت به سازش که اگر آگاهانه باشد، به یقین خیانت است چه توجیهی دارند؟
مدیر مسئول کیهان افزود؛ بی‌آن که اغراق  و گزافه‌ای در میان باشد و فقط مراجعه‌ای گذرا به عملکرد دولت‌های آمریکا، از انبوهی جنایت علیه ملت‌های مظلوم و قتل و غارت حکایت می‌کند. وی به عنوان نمونه به دو فاجعه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و موشک‌پرانی به هواپیمای مسافربری  ایرباس ایران اشاره کرد و گفت؛ بمباران اتمی شهرهای ژاپن برخلاف ادعای آمریکایی‌ها برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم نبود، زیرا بمباران اتمی در سوم و نهم اوت ۱۹۴۵ صورت پذیرفت و حال آن که دو ماه قبل از آن فاجعه یعنی ژوئن همان سال، هیتلر در برلین خودکشی کرده بود و موسولینی به دست پارتیزان‌های آزادی‌خواه کشته شده بود و ژاپن نیز در حال مذاکره برای صلح بود. وی در ادامه به اسنادی از اعترافات فرماندهان وقت ارتش آمریکا از جمله ژنرال «هنری آرنولد» فرمانده ارتش و ژنرال «ویلیام سی‌هی» رئیس وقت ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا اشاره کرد که در خاطرات خود اعتراف می‌کنند، جنگ پایان یافته بود و ما قصد داشتیم از فرصت بدست آمده برای آزمایش ضریب تخریب بمب‌های اتمی روی انسان‌ها استفاده کنیم.
مدیرمسئول کیهان درباره ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایران بر فراز خلیج‌فارس و قتل‌عام ۲۹۰ سرنشین آن نیز اسنادی ارائه کرد که در آن، پنتاگون و نیروی دریایی آمریکا اعتراف می‌کنند که می‌دانستند هواپیمای مسافربری است و در کریدور تجاری پرواز می‌کند و گفت؛ اما با وجود این اسناد و اعتراف‌های صریح، دولت آمریکا به «ویلیام راجرز» فرمانده ناو وینسنس مدال شجاعت داد. شریعتمداری گفت؛ آمریکا با اعطای نشان شجاعت به فرمانده ناو وینسنس و نیز خودداری از عذرخواهی خشک و خالی از مردم ژاپن به خاطر بمباران هیروشیما، می‌خواهد به دنیا اعلام کند که به هیچ‌یک از اصول انسانی پایبند نیست، اما چرا؟!  برای آن که ملت‌ها از او وحشت داشته باشند و به آنچه می‌خواهد تن بدهند.
مدیر مسئول کیهان افزود؛ حالا می‌توان فهمید که چرا آمریکا با وجود آن که می‌داند تمدید ده ساله تحریم‌های «ایسا» نقض صریح برجام است، در انجام آن کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد؟ پاسخ آن است که از برخی اقدامات و مواضع دولت محترم کشورمان پیام وادادگی دریافت کرده است، بنابراین چرا دهن‌کجی نکند؟ و در پی کسب امتیاز بیشتر نباشد؟ شریعتمداری گفت؛ وقتی گزاره «خزانه خالی است» را بدرقه راه تیم مذاکره‌کننده می‌کنیم و یا می‌گوئیم آمریکا می‌تواند با پرتاب یک بمب همه تأسیسات ایران را از کار بیندازد و یا در مصاحبه با خبرنگار بنیاد صهیونیستی وودروویلسون؛ می‌گوئیم اگر توافق هسته‌ای صورت نپذیرد، تندروها در ایران بر سر کار می‌آیند!  و اظهاراتی از این قبیل مطرح می‌کنیم، باید به رادیو فرانسه حق بدهیم، که بگوید «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت ایران، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق‌ ملی می‌بیند» و نتیجه بگیرد که «در این حالت هرچه خریدار یعنی غرب صبر بیشتری داشته باشد طرف مقابل یعنی ایران قیمت فروش را پائین‌تر خواهد آورد»!
مدیرمسئول کیهان گفت؛ متأسفانه در حالی که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای امتیازات بیشتری  طلب می‌کرد و نقد می‌گرفت، در این سو دولتمردان محترم کشورمان وعده‌های نسیه را دستاورد بزرگ جلوه می‌دادند و از آن با عنوان آفتاب تابان، فتح‌الفتوح، معجزه قرن، تسلیم قدرت‌های بزرگ در مقابل ایران و امثال آن یاد می‌کردند و این گام‌های به عقب خودمان بود که به دشمن اجازه داد آن همه گام به جلو بردارد و نهایتا کار را به اینجا بکشاند. شریعتمداری گفت؛ خوشبختانه دیروز رئیس‌جمهور محترم کشورمان به صراحت اعلام کرد که تمدید تحریم‌های ایسا نقض برجام است و تاکید کرد که این عهدشکنی آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. وی در ادامه افزود؛ برجام فقط یک نمونه از باج‌خواهی آمریکاست و البته نمونه‌ای است که امروزه ابعاد فاجعه‌آمیز آن برای قاطبه مردم شناخته شده است و تاکید کرد که برجام باید به عنوان یک فاجعه عبرت‌انگیز در دانشگاه‌ها و مدارس کشور تدریس شود تا به نسل‌های بعدی نیز نمونه روشنی از بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا ارائه شود و از ابعاد آن برای آینده درس عبرت بگیرند. وی در ادامه گفت؛ طرفداران سازش با آمریکا را می‌توان به ۳ گروه که اندک و کم‌شمار نیز هستند تقسیم کرد. گروه اول افراد و جریانات وابسته به آمریکا هستند که مأموریت دیکته شده بیرونی دارند.  گروه دوم کسانی هستند که سازش با آمریکا را رسیدن به رفاه و گشایش اقتصادی معرفی می‌کنند، این گروه باید حداقل به یک نمونه از کشورها اشاره کنند که سازش با آمریکا برای آنها رفاه و گشایش اقتصادی در پی داشته است؟ دوران طاغوت یک نمونه است. ایران ما در آن دوران کاملا تحت سلطه آمریکا بود، روزی ۶ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، با ۳۶ میلیون جمعیت و کشور فقط یک ویرانه بود. ۴۰هزار مستشار نظامی در ایران حضور داشتند. جوانان ما را برای جنگ به ظفار که هیچ ربطی به ما نداشت می‌فرستادند، هواپیما‌های C130 در اختیار اسرائیلی‌ها برای کمک‌رسانی به شورشیان آن روز یمن بود که وابسته به آمریکا بودند و نخست‌وزیر، وزرا و نمایندگان مجلس با معرفی آمریکا و انگلیس تعیین می‌شدند و تازه در این اواخر به دنبال تحمیل کاپیتولاسیون هم بودند. شریعتمداری افزود: گروه سوم افراد و جریاناتی هستند که ادعا می‌کنند اگر به آمریکا نزدیک شویم از شر آن در امان خواهیم بود وگرنه باید به حمله نظامی آمریکا تن بدهیم!  این عده فراموش کرده‌اند که در جریان جنگ تحمیلی نه فقط با آمریکا بلکه با تمامی کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و اکثر کشورهای عربی درگیر بودیم و در حالی که از اقتدار امروزی برخوردار نبودیم بر همه آنان غلبه کردیم بنابراین آمریکا حمله نظامی را آزموده و ناکام بیرون آمده است و بدیهی است امروزه که آمریکا ضعیف‌تر از آن روز و ما بسیار مقتدرتر هستیم، فرمول مزبور به نفع ما تغییر کرده است و سخن از گزینه نظامی فقط یک بلوف است. آمریکا امروزه با صراحت اعلام می‌کند که توان ورود به یک جنگ دیگر را ندارد و به جنگ نیابتی روی آورده است که آتش‌افروزی در یمن و سوریه و لبنان و عراق نمونه‌های بارز آن است و صدها نمونه دیگر نیز قابل اشاره است که از چهره واقعی و نفرت‌انگیز آمریکا خبر می‌دهد. وی گفت: اشتباه بزرگی  است که جنایات آمریکا را به کودتای ۲۸ مرداد خلاصه کنیم.
مدیرمسئول کیهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: مشکل آمریکا با  ایران اسلامی چالش هسته‌ای نیست آمریکا از اقتدار ما که امروزه به حیاط خلوت غرب در منطقه نفوذ کرده‌ایم و بیداری اسلامی را پدید آورده و رهبری می‌کنیم، وحشت‌زده و نگران است. گفتنی است در این نشست که با حضور پرشور دانشجویان و آقایان دکتر زابلی‌زاده رئیس و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما برگزار شده بود، یکی از دانشجویان هنرمند تابلویی از چهره مرحوم شایان‌فر را که در همان نشست به تصویر کشیده بود از سوی دانشجویان این دانشگاه به کیهان و خانواده آن مرحوم هدیه کرد.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدي
درود به كاسبان تحريم و همپالكي هاي "ب. ز"
در حاشیه