نماینده مردم فومن در مجلس مطرح کرد:

۱۶ آذر عامل بیداری مردم برای رهایی از قید استعمار / توأم شدن دیانت و سیاست از الزامات اصلی پیشرفت است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو بیانیه ای منتشر کرد.

۱۶ آذر عامل بیداری مردم برای رهایی از قید استعمار / توأم شدن دیانت و سیاست از الزامات اصلی پیشرفت است

به گزارش ۸دی، به نقل از بهجت نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در بیانیه ای فرارسیدن این روز را به دانشجویان تبریک گفت. متن این بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

۱۶ آذر ، سالروز یکی از حوادث مهم در تاریخ مبارزات ملّت ایران است که عامل بیداری مردم یعنی دانشگاه با اشراف بر عمق وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا ، برای رهایی از قید استعمار و دخالت بیگانه در سرنوشت کشور ، دفع و رفع خودکامگی و استبداد و رسیدن به حاکمیت خود بر سرنوشت خویش برای آزادی ، استقلال و پیشرفت کشور ، زمینه ساز آن واقعه اثرگذار می شود که بعدها به عنوان “روز دانشجو” در تاریخ ایران جاودان گردید. این نام هر سال تکرار می شود تا از خاطرمان نرود که برای نیل به آسایش و آزادیِ امروز ، چه کسانی زندگی و آسودگی خویش را در طبق اخلاص نهادند.

تلألوی خون دانشجویان عزیزی که در ۱۶ آذر به فیض شهادت نائل شدند ، آنچنان بر ملت غیور ما تابانده شد که جنبش دانشجویی با همراهی ملت در عرصه‌های حساس و تعیین کننده ، پرچم‌دار و سرنوشت ساز شدند و النهایه این حرکت برای رسیدن به آزادی و استقلال و حاکمیت بر سرنوشت تداوم یافت تا اینکه تجلی آن در انقلاب کبیر اسلامی به رهبری امام راحل (ره) پدیدار شد.

در تاریخ معاصر ما ، این حرکتِ دانشجویان ، نه فقط برای دانشگاه و دانشگاهیان که برای ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی ، نقش و جایگاه ویژه ای داشته است و بدون تردید حاکی از پیشتازی و پیشگامی جامعه عظیم دانشگاهی کشور ، در مسیر پر افتخار ملت ما برای استقلال و آزادی و سربلندی است.

دانشجویان مسلمان ایرانی با درایت عمیق اسلامی ثابت کرده اند که بی هیچ چشم داشتی و با گذر از تمام خواسته ها و توقعات شخصی و صنفی ، تنها در جستجوی حقیقت بوده اند و امروز که بیش از شصت سال از آن واقعه می گذرد ، در گذر از اوج و حضیض ها ، دانشگاه و دانشجو همچنان زنده است و بدون تردید تدوام این ایستادگی ها ، منوط به احترام و پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلابی ، حرکت در چهارچوب قانون ، عدم وابستگی به جناح های سیاسی و وحدت حوزه و دانشگاه تحت زعامت مقام عظمای ولایت ، امکانپذیر است.

الحمدلله ، زیرساخت‌های گوناگون علم و دانش و تحقیقات با گسترش مراکز دانشگاهی در اقصی نقاط کشور ، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی ، رشد قابل توجهی داشته است و نه تنها پسران ، بلکه حتی دختران در شهرها و روستاهای ایران اسلامی ، در رشته های مختلف در دانشگاه ها تحصیل می کنند. امید است که با ارتقاء مقاطع تحصیلات تکمیلی ، رشد کیفی دانشگاه ها و توجه ویژه به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و مرتفع ساختن موانع نظری و عملی موجود ، شاهد جهش و جهاد علمی قابل توجهی در عرصه های مختلف بوده و ضمن گسترش مرزهای علم و دانش ، به معنای واقعی شاهد جامعه دانش بنیان باشیم. باید تأکید کنم که از الزامات اصلی برای پیشرفت و توسعه آینده این سرزمین ، توأم شدن دیانت و سیاست ، ملیت و اسلامیت و تعهد و تخصص است که باید سرلوحه کاری دانشجویان عزیزمان قرار بگیرد.

اینجانب ، ضمن درود به شهیدان پاکباز ۱۶ آذر و همه شهیدان پیش و پس از انقلاب اسلامی ، این روز را به همه دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند منان برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز ، عزت ، سربلندی و سلامتی خواستارم. امیدوارم که در سایه تحصیل علم و بصیرت دانشجویی ، با تکیه بر خداوند و نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، شاهد اعتلای میهن عزیز در همه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در سطح جهان باشیم.

محمد مهدی افتخاری

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه