مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد رشت:

لزوم برگزاری مناظره جبهه های سیاسی در دانشگاه / سیاسی شدن دانشگاه ها به معنای سیاسی بازی نیست

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگا آزاد رشت گفت: دین و حاکمیت سیاسی در جامعه وجود دارد از این رو دانشجو نمی تواند سیاسی نباشد.

لزوم برگزاری مناظره جبهه های سیاسی در دانشگاه / سیاسی شدن دانشگاه ها به معنای سیاسی بازی نیست

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین قاسم قاسمی در گفت و گوی ویژه خبری سیمای گیلان ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان با بینش و تحلیل سیاسی ۱۶ آذر را رقم زدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سیاسی بودن دانشجویان، ادامه داد:ما در یک جامعه سیاسی زندگی می کنیم، زیرا دین و حاکمیت سیاسی در جامعه وجود دارد از این رو دانشجو نمی تواند سیاسی نباشد و امروزه مناظرات و تفکرات دانشجویان نشان دهنده این است که دید سیاسی خوبی دارند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان،با اشاره به نزدیک بودن انتخابات، برگزاری مناظره های کاندیداها در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: با برگزاری مناظرات مطالبه سیاسی دانشجویان افزایش خواهد یافت چرا که تضارب آرا و تفکر جوانان چالش طلب است.

وی، عدم وجود منبع موثق سیاسی را از آسیب ها و چالش های جامعه دانست و گفت: برای رفع این آسیب لازم است سیاسیون جبهه های مختلف در دانشگاه ها مناظره کنند تا دانشجویان با تفکر و بینش خود در پی دریافت منابع موثق باشند.

» مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید کرده اند

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه، مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید کرده اند، بیان نمود: این امر نشان از دغدغه سیاسی شدن دانشگاه ها دارد.

وی، تصریح کرد: منظور از سیاسی شدن دانشگاه ها در کللم رهبری معظم سیاسی بازی نیست، منظور از سیاسی شدن دانشگاه‌ها بالابردن قدرت تحلیل دانشجویان و مناظرات کاندیداها در دانشگاه هاست که باعث شرکت دانشجویان و بالابردن تحلیل دانشجوها می شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تقویت مطالبه گری در قشر دانشجو از تاکیدات مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: برگزاری گفتمان ها توسط جنبش های دانشجویی، باعث مطالبه گری دانشجویان شده و اضطرارها مشخص می شود، در نتیجه مسئولین اضطرارها را دیده و در جهت رفع و رجوع اقدام می کنند البته باید دقت کرد که این مطالبه گری ها دچار سیاسی بازی نشود.

» شکل گیری جنبش های دانشجویی

وی، شکل گیری جنبش های دانشجویی را مورد تاکید قرار داد و افزود:از آسیب های موجود در این حوزه سطحی نگری دانشجویان است که در این مورد همواره مقام معظم رهبری به بیداری دانشجویان حساس بوده و تاکید کرده اند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی غرب یکی دیگر از عوامل به حاشیه رفتن جنبش های دانشجویی می شود، اظهار داشت: امروزه جلوه گری غرایز باعث تعطیلی تفکر می شود و غرب سعی دارد با شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی عرصه اندیشه جوانان را به حاشیه ببرد.

وی، نتیجه تهاجم فرهنگ غرب را در حجاب برخی دانشجویان اثر گذار دانست و گفت: باید با ترویج این فرهنگ غربی مقابله کرد و نگذاشت فرهنگ دینی به چالش بیفتد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان سومین آسیب جنبش های دانشجویی را فرد گرایی دانست، اضافه کرد: جامعه فرد گرا نمی تواند آرمانگرا باشد و آرمان های فردی مانع آرمانهای جنبشی شده و  باعث ایجاد فاصله از اصل موضوع می شود.

وی داشتن معرفت دینی برای دانشجویان را ضروری خواند و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشته اند که در هر شرایطی دانشجویان به جهاد علمی، جهاد عملی و سیاسی شدن توجه نمایند چرا که تقویت بنیه های اعتقادی دغدغه های دانشجویان را کاهش داده و باعث عجین شدن معنویت در زندگی آنان می شود.

» در زمینه فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه ها اقداماتی صورت گرفته است

به گفته حجت الاسلام قاسمی، در زمینه فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه ها اقداماتی صورت گرفته است ولی در حد نظام ما تلاش کافی صورت نگرفته و تلاش جمعی بیشتری را در این زمینه می طلبد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها در زمینه بهره مندی از دانش دانشجویان وظیفه دارند در فرآیند تصمیمات خود از آنها استفاده کنند و دغدغه مسئولین به کار گیری در خور شأن  دانشجویان در مدیریت باشد.

این مدیر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، بیان داشت: امروزه نتوانسته ایم در مدیریت جامعه از دانشجویان استفاده کنیم لذا این موضوع باید تقویت شود.

وی ادامه داد: در کشور تولید علم وجود دارد اما تبدیل علم به صنعت و ثروت وجود ندارد و باعث خروج برخی استعدادها و دانشجویان شده است.

قاسمی ابراز داشت: سرمایه گذاری در صنعت دانش بنیان بستری برای به کار گیری اندیشه فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان فراهم خواهد کرد.

» با بومی سازی علم، فرهنگ مصرف گرایی خارجی کاهش می یابد

وی بومی سازی علم را مورد تاکید قرار داد و گفت: با بومی سازی علم، فرهنگ مصرف گرایی خارجی کاهش می یابد در حال حاضر در زمینه نظامی به برکت تفکر رهبر انقلاب و فرصت دادن به جوانان بومی سازی صورت گرفته است، همچنین تولید داروهای هسته ای بعد از تحریم با تبدیل تهدید ها به فرصت به خودکفایی رسیده ایم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، با بیان اینکه در زمینه جنبش نرم افزاری تبلیغات کم رنگی از سوی رسانه ها صورت گرفته است، بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره برای مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین خودکفایی در زمینه نرم افزاری و تبدیل تهدید ها به فرصت، در روزگار تحریم و بومی سازی براین مهم تاکید داشته اند.
وی ادامه داد: در این زمینه دانشجویان حرف های زیادی برای گفتن دارند و در این زمینه میتوان از جایگزینی شبکه های غربی با شبکه های محلی نام برد و شکوفایی استعدادها همانگونه که دانشجویان ایرانی موفق شدند با ساخت آنتی ویروس در داخل کشور، غرب را در نیروگاه بوشهر زمین گیر کنند این توانایی در تمامی دانشجویان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه