تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن گیلانی در سال جاری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، با تاکید بر اینکه به برکت وقف ،فقر ریشه کن می شود گفت: از افتخارات اوقاف گیلان این است که تمام اقدامات آن در موقوفات بر حسب برنامه است و هیچ هیات امنایی فعالیت سلیقه ای ندارد.

تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن گیلانی در سال جاری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی در همایش همه واقف باشیم ،وقف را پشتیبانه اقتصادی برای جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد :وقف یکی از عوامل پیشرفت تمدن اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه مسلمانان با ساخت مساجد و اماکن اسلامی بهترین خدمت را در حق اسلام کردند بیان کرد: مهم ترین وظیفه اداره اوقاف احیای فرهنگ وقف است.

oghaf00002

عادلی دانش را یکی از عناصر لازم برای اثرگذاری وقف در رشد پایه های اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: عنصر دوم در اثرگذاری وقف برنامه ریزی است.

وی با تاکید بر اینکه کلیه فعالیتهای اوقاف استان برنامه محور است گفت : مدیریت توانمند بدون برنامه ریزی موفق نخواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ،با تاکید بر اینکه به برکت وقف ،فقر ریشه کن می شود خاطرنشان کرد: از افتخارات اوقاف گیلان این است که تمام اقدامات آن در موقوفات بر حسب برنامه است و هیچ هیات امنایی فعالیت سلیقه ای ندارد.

وی با اشاره به حضور ۶۰ هزار نفر در مسابقات قرانی استان این امر را موفقیتی بزرگ برای گیلان در حوزه فرهنگ دانست و بیان کرد: این امر با تعامل ،همفکری مسولان مربوطه تحقق یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گ   یلان اجرای برنامه های یاس نبوی ،اکمل دین نبوی ،بصیرت عاشورایی،نشاط معنوی  و… در طول سال را از مهم ترین برنامه های فرهنگی اوقاف برشمرد و گفت :برای ترویج معارف اسلامی بیش از ۲۵۰ نفر مبلغ ازقم امسال وارد استان شدند.

وی با اشاره به تربیت ۹ هزار و ۶۰۵ نفر حافظ قران دراستان افزود: با تربیت این میزان حافظ براساس امار سامانه ای و واقعی امسال ظرفیت تربیت حافظ قران استان تکمیل شد.

عادلی  با اشاره به برگزاری بیش از یکصد کلاس برای تربیت حافظ قرآن  در استان افزود: اداره اوقاف گیلان با قراردادن طرح تندیس مهر به شناسایی بیش از ۲۰۰ نفر بیمار سرطانی اقدام کرده است تا در راستای اجرای نیت واقفین به آنها امداد رسانی نماید.

oghaf00005

وی از اهدا تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳ میلیون تومان به بیمارستان کوثر استانه اشرفیه توسط اوقاف استان خبرداد و گفت: بروز رسانی اجارات و افزایش وقف جدید از مهم ترین اقداماتی است که اوقاف گیلان توفیق انجام آنها را داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان  از افتتاح پروژه هتل امام زاده هاشم در بعد از ظهر امروز خبرداد و گفت: با کمک خیرین اوقاف استان در جهت تکمیل خانه های نیازمندان گام بر می دارد.

وی از وجود ۱۸ هزار هیات امنا ی بقاع متبرکه ،خادمین رسمی و افتخاری فعال در سطح استان خبرداد و در ادامه  با اشاره به سالروز حماسه ۹دی ،افزود: مردم ایران در سراسر کشور در این روز در حمایت از رهبری ،انقلاب و ارزشهای اسلامی افتخار آفریدند.

وی ۹دی را برخاسته از بصیرت ،دشمن شناسی و حضور واقعی و جدی مردم به صورت مجاهدانه دانست و گفت: گیلان این افتخار را دارد که یک روز جلوتر به میدان آمد و مخالفان نظام را محکوم کرد.

در این مراسم از کتاب مهمان مزرعه با موضوع داستان کودک در زمینه وقف نوشته فاطمه ملکی رونمایی شد.

oghaf00004

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه