روز شمار تاریخ ترور در ایران / 16 آذر؛

ترور و شهادت ۳۰ ایرانی بی گناه در ۱۶ آذر ماه

شانزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۳۰ ایرانی بی گناه در ۱۶ آذر ماه

به گزارش ۸دی، شانزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.  اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

سید محمد افرازنده ۲۶ خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۵۸ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسین زاده ۱۴ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علمدار جوکار در سال ۱۳۳۲ در استان فارس متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در شیراز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی خسروی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

مرتضی رفیعی آفارانی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در فولادشهر اصفهان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علامحسین علیمددی ۱ تیر ماه ۱۳۴۹ در استان لرستان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود در سن ۱۲ سالگی در بروجرد در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدباقر مختاری ۱۷ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بانه سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عبدالرضا مجتبایی ۷ خرداد ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

محمدحسین حقیقت معافی ۲ بهمن ماه ۱۳۳۹ در روستای معاف امندان شهرستان صومعه سرا در استان گیلان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهید روستای امندان معاف تدفین شد.

صفرعلی وظیفه ۱۰ تیر ماه ۱۳۳۰ در استان مرکزی متولد شد و  و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال انتظاری ۲۷ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ابوالفضل میرکریمی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه در مریان به شهادت رسید.

محمد خالدیان ۶ دی ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و در حالی که نیروی کادر ارتش بود ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر دهقانی ۱۱ تیر ماه ۱۳۳۱ در تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در سیمتریجی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

علیرضا شعبانی ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا احمدی ۲۹ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه برهان بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا امینی زازرانی ۶ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی ایگدربرکانی ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه کردکلان سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب حسین زاده ۳ تیر ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یک نهاد دولتی بود در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بایزید حمزه زاده یونسلوئی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در جاده وزنه نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسفعلی علی زاده حاجی فیروز ۳۰ مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین قراگلی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در جاده وزنه نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی قلی پور شیجانی در سال ۱۳۳۹ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یونس کاظمی ۳۰ بهمن ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضاقلی محبی در سال ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در جاده وزنه نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الیاس محمدی کنگلو ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جهانبخش نوروزی ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اروجعلی یمانی بارانی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مستی بارزانی در سال ۱۳۱۵ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که خانه دار بود در شهرک عظیمیه کرج در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

ایرج رحمانی در سال ۱۳۱۵ در استان تهران متولد شد و ۱۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بازار تجریش تهران در یک عملیات تروریستی بمبگذاری به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه