مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان مطرح کرد؛

خواسته غیرقانونی مدیران خبرگزاری گیلانی از اوقاف / شورای تأمین در برخورد با بقاع جعلی همکاری نمی کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان همکاری همکاری نهادهای دیگر در برخورد با بقاع جعلی را لازم و ضروری دانست و گفت: متأسفانه شورای تأمین همکاری لازم برای برخورد با بقاع جعلی را ندارد.

خواسته غیرقانونی مدیران خبرگزاری گیلانی از اوقاف / شورای تأمین در برخورد با بقاع جعلی همکاری نمی کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی ظهر امروز در نشست خبری با مدیران مسئول رسانه های استان گیلان با بیان اینکه در گذشته به دلیل اینکه موارد مربوط به قوانین خرجکرد اوقاف به طور کامل سامان نگرفته بود دست مدیران کل اوقاف در هزینه ها بازتر بود اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط حاضر همه خرجکردها قانونمند شده است و تنها ۵ درصد از درآمد اوقاف را می توان در امور فرهنگی شامل مسابقات قرآنی و تبلیغات رسانه ای هزینه کرد.

وی افزود: در مجموع تنها حدود ۲۰ بقعه متبرکه در استان گیلان دارای درآمد بالا هستند و بسیاری از بقاع در طول سال حتی ۱۰۰ هزار تومان هم درآمد ندارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه تعیین محل هزینه کرد نذورات از شئون ولی فقیه است و در هر جا که ولی فقیه تشخیص دهد هزینه خواهد شد و در حال حاضر به دستور ولی فقیه در همان بقعه هزینه می شود گفت: حتی ۱۰۰۰ تومان از درآمد بقاع متبرکه دست مدیر کل اوقاف نیست و این از نکات مثبت مدیریت در اوقاف است.

عادلی نگاه و تعامل صدا و سیما با اوقاف را رو به جلو عنوان و اظهار کرد: صدا و سیما در برقراری این تعامل سازنده پیشقدم بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به جریان موقوفات بحش لشت نشا گفت: در موضوع موقوفات لشت نشا مردم مقصر نیستند بلکه این خواص هستند که به بحث های انحرافی همچون خارج کردن موقوفات از وقف دامن می زنند و حتی برخی نامزدهای شورای شهر، شعار خارج کردن املاک وقفی از حیطه وقف را مطرح می کنند اما در عمل نمی توانند کاری از پیش ببرند اما آثار آن سخنان در جامعه باقی می ماند.

وی با تأکید بر اینکه اوقاف بر سر وقت با هیچ کس تعارف ندارد و تلاش می کند موقوفات بر اساس نیت واقفان مدیریت شوند افزود: ما در همین چهارچوب مقر یک دادگستری و حتی مقر شهرداری لشت نشا را نیز از شهرداری این شهر تحویل گرفتیم اما متأسفانه با توجه به اینکه ۶۰ سال در بخش لشت نشا علیه موقوفات و وقف تبلیغ شده است همچنان شاهد برخی حرف و حدیث ها در این منطقه هستیم.

عادلی اجاره پایین مسأجرین را از مسائل مبتلا به اوقاف عنوان کرد و گفت: متأسفانه مسأجرین با افزایش اجاره بها مخالف می کنند و از طرفی مردم انتظار دارند موقوفات با قیمت پایین به اجاره نرود و ما نیز تلاش می کنیم قیمت ها به عدد کارشناسی شده نزدیک شود اما مقاومت هایی در این راه وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان برخورد با بقاع جعلی را نیازمند همکاری نهادها و ارگانهای دیگر عنوان و تأکید کرد: ما لیست بقاع جعلی را تهیه و مراحل قانونی برخورد با چنین بقعه هایی را طی کرده ایم اما از سوی مسئولان ذیربط همکاری لازم وجود ندارد. در این زمینه شورای تأمین استان و شهرستان باید کمک کند اما این همکاری وجود ندارد.

وی با اشاره به انتقادات تند یکی از رسانه ها از اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مدیران یکی خبرگزاری های استان توقعات غیرقانونی از این نهاد داشت که برای ما امکان برآورده نمودن آن طبق شرع و قانون وجود نداشت و آنها به بهانه این موضوع اقدام به حمله به اوقاف کرده اند و انتظار ما از رسانه ها در این موارد این است که نسبت به مسائل آگاهی لازم را داشته باشند و غیرمنصفانه قضاوت نکنند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن
بدون شک میگم .... بوده
در حاشیه