شکارچیان متخلف در آستانه اشرفیه دو مامور محیط زیست را مصدوم کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکارچیان غیر مجاز شکار پرندگان با حمله دسته جمعی، رییس محیط زیست آستانه اشرفیه و مامور یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان را مصدوم کردند.

شکارچیان متخلف در آستانه اشرفیه دو مامور محیط زیست را مصدوم کردند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ار ایسنا، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: این حادثه به دنبال عزیمت ماموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه ماموران پاسگاه انتظامی آستانه  برای جلوگیری از انجام شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر و جمع آوری تور آلات و ادوات شکار غیرمجاز به روستای گیلده بخش کیاشهر طی دو روز گذشته در این شهرستان اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این متخلفان با تجمع و اعتراض اقدام به درگیری با ماموران یگان حفاظت محیط زیست کردند که این حمله گروهی، مصدومیت رییس اداره و یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تخریب اموال دولتی را در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه که در حال انجام ماموریت و اجرای ضوابط و مقررات شکار و صید بودند، با دستور قضایی یکی از مهاجمان بازداشت و برای ۹ نفر دیگر دستور تعقیب قضایی صادر شد.

وی اظهار کرد: با شناسایی و معرفی ۱۰ نفر از متخلفان به دستگاه قضایی و بازداشت یکی از عوامل اصلی تعرض، دستگاه قضایی نهایت همکاری را با حفاظت محیط زیست انجام داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآورشد: همه ساله در فصل مهاجرت پرندگان عده ای فرصت طلب با استفاده از روش های غیر مجاز با ایجاد دام های هوایی که روشی ممنوع برای شکار پرندگان است در مزارع کشاورزی این استان اقدام به شکار شبانه پرندگانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان در این روش به واسطه تاریکی شب در دامهای هوایی به تله می افتند و گاهی دچار خفگی می شوند، گفت: با توجه به مقررات شکار و صید، شکار پرندگان فقط در ساعات روشنایی هوا یعنی طلوع آفتاب تا قبل از غروب آفتاب مجاز شمرده می شوند و هرگونه شکار دسته جمعی پرندگان جرم محسوب می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه