حجت الاسلام رفیعی:

غرب زن را تبدیل به کالا کرده است / در زمان علی(ع) زنان برای تضعیف روحیه لشکر معاویه شعر می‌سرودند

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت در راه خدا بالاتر از هر نیکی بوده و جایگاه آن بسیار عالی است.

غرب زن را تبدیل به کالا کرده است / در زمان علی(ع) زنان برای تضعیف روحیه لشکر معاویه شعر می‌سرودند

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد شهادت زائر کربلای حسینی و نخستین شهیده شجره طیبه صالحین بسیح کشور طلبه شهیده «زهرا دقیق‌خداشهری» با موضوع «نقش زن در آیینه بصیرت» در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق حضور در شهر علمای بزرگ و آیت‌الله بهجت را پیدا کردم.

وی با بیان اینکه در قم و مشهد به محضر آیت‌الله بهجت بسیار حضور یافتم، افزود: نام و یاد علما و شهدای گیلان را گرامی نگه می‌دارم.

استاد حوزه علمیه قم شهادت را بالاتر از هر نیکی دانست و تصری کرد: شهادت در راه خدا بالاتر از هر نیکی بوده و جایگاه شهادت بسیار عالی است.

وی با بیان اینکه نخستین قطره خونی که از شهید روی زمین می‌ریزد هفت جایزه به او می‌دهند، گفت: نخستین جایزه این است که شهید به وجهه الهی نظر می‌کند.

رفیعی شهدا را تنها گروهی دانست که به صورت مستقیم با شهدا سخن می‌گویند و اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود شهادت جای شکر و بشارت است، در شهادت زن و مرد تفاوتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مراسم هفت هزار شهید زن سال‌های گذشته در کشور برگزار شد، ادامه داد: خداوند از چهار زن، دو زن مثبت ولایت‌مدار و دو زن بی‌اراده و بی‌ولایت نام برده است.

استاد حوزه علمیه قم حضرت آسیه و مریم را الگوی تمام زنان دانست و گفت: غرب زن را به ابتذال کشاند و تبدیل به کالا کرده و بعد می‌گویند اسلام مرد سالار است.

وی با بیان اینکه اسلام آسیه را الگوی زنان دنیا قرار داده است، تصریح کرد: همسر نوح و لوط از زنان ضد ولایت هستند و سمیه همسر و یار و مادر عمار یاسر نخستین زن شهیده اسلام است.

رفیعی با اشاره به اینکه سمیه به همراه همسر و پسرش شکنجه شد، افزود: زنان شهیده بسیاری در تاریخ اسلام داشتیم و مقام معظم رهبری فرمودند حضرت زهرا (س) شهیده است.

وی آشنایی جوانان با فضای قرآنی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی دین را محکم قبول کرده باشد سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌توانند او را از اسلام جدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اکنون بمباران وهابیت و ضد اسلام را در شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج می‌کنند، اسلام دین عقل و فهم است.

وی با بیان اینکه زن و مرد مومن در اسلام تفاوتی ندارد، یادآور شد: در صداقت تفاوتی بین زن و مرد در اسلام نیست.

رفیعی دهم ربیع‌الاول را سالروز ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه عنوان کرد و افزود: این روز باید جشن گرفته شود، حضرت خدیجه تمام اموال خود را در راه خدا داد.

وی با اشاره به اینکه در روزه و حجاب نیز تفاوتی بین زن و مرد نیست، خاطرنشان کرد: قرآن کریم مقام زن را تکریم کرده و در جنگ‌های امام علی(ع) زنانی بودند که شعر می‌سرودند و موجب تضعیف روحیه لشکر معاویه می‌شدند.

استاد حوزه علمیه قم از گردآوری دانشنامه در قم خبر داد و اضافه کرد: این دانشنامه به نام زن مسلمان بوده و در حال جمع‌آوری است.

وی تصریح کرد: امروز باید در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها اخلاق شهدا بیان شود و رسانه ملی ویژگی شهدا را ترویج کند.

رفیعی ترویج اخلاق و تواضع شهدا در جامعه را ضرورت خواند و یادآور شد: اکنون نمی‌توانیم منکر معضلات اجتماعی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه از هر چهار ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، متذکر شد: باید برای برطرف کردن معضل اختلاس مالی و دنیاپرستی در کشور تلاش شود.

استاد حوزه علمیه قم طرح معضلات اجتماعی در کشور را به معنای وجود خوبی‌ها ندانست و افزود: هر کس خشم خود را کنترل کند با شهدا محشور می‌شود.

وی شناخت خداوند را موجب محشور شدن با شهدا دانست و متذکر شد: هر کس با محبت پیامبر و آل او از دنیا برود با شهدا محشور می‌شود..

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه