نماینده مجلس شورای اسلامی:

حسن نیت به آمریکا به ضرر کشور تمام شد / با عقب نشینی قلدری استکبار بیشتر می شود

نماینده مجلس گفت: آمریکا اراده جدی مبنی بر رفع تحریم ها علیه ایران ندارد چون تحریم را مناسب ترین ابزار برای مقابله با این ملت می داند.

حسن نیت به آمریکا به ضرر کشور تمام شد / با عقب نشینی قلدری استکبار بیشتر می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز ؛ محمود شکری در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هر کجا بتواند نقض عهد می‌کند.
وی همچنین اظهارداشت: آمریکا اراده جدی مبنی بر رفع تحریم ها علیه ایران ندارد چون تحریم را مناسب ترین و موثرترین ابزار برای مقابله با این ملت و کشور می داند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: رفع تحریم ها از تعهدات مهم برجام است که متاسفانه این تعهدات از روی کاغذ هنوز به رفتاری عملی تبدیل نشده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رفتار ایران در مذاکرات هسته ای عجولانه بود و استکبار جهانی را به طمع واداشت، افزود: حسن نیت به آمریکا به ضرر کشور تمام شد.
شکری با بیان اینکه آمریکا هدفی جز نفوذ و نابودی ایران ندارد، اظهارداشت: دولت و ملت نیز می تواند از طریق مقاومت، پیروی از رهبری، ادامه راه شهدا و توکل برخدا در برابر آمریکا با اقتدار بایستد.
وی با اشاره به اینکه یک گام عقب نشینی در مقابل آمریکا عقب نشینی های بعدی را به همراه دارد، بیان داشت: تحت هیچ شرایطی نباید از آمریکا ترسید و چراغ سبز نشان داد چون با عقب نشینی قلدری استکبار بیشتر می شود.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد و اطمینان کردن به دولت و مقامات آمریکایی به جز ضرر و زیان هیچ سود و منفعتی برای کشور و نظام نخواهد داشت.
وی افزود: دولتمردان آمریکا مسئله هسته ای را بهانه و دستاویزی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از قدرت ایران در منطقه قرار داده اند.
شکری اظهار داشت: دولت و ملت همانند گذشته با اقتدار کامل مقابل زور گویی های دشمنان ایستادگی می کنند چرا که وقتی دشمن اقتدار و توانایی کشور را ببیند عقب نشینی خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تحریم و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور، باید به تولید داخلی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به صورت برجسته توجه شود.
نماینده مردم در مجلس دهم با عنوان اینکه اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای بی اثر کردن تحریم ها است، گفت: ظرفیت بی بدیل اقتصادی کشور به نحو احسن استفاده نشده است و به طور کلی اراده جدی در این زمینه به چشم نمی خورد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید از حصار تنگ شعار خارج شود و در جامعه نمود عملی پیدا کند زیرا شعار بدون عمل هیچ فایده و سودی ندارد.
شکری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید در حرف و شعار باقی بماند و اکنون ضرورت دارد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور جدی وارد مرحله عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین و تاکید شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از مصرف منابع بانکی در مسیری غیر از تولید و اشتغال در کشور گفت: دولت هر سال تسهیلات زیادی برای احیای واحدهای صنعتی اختصاص می دهد ولی متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی این منابع در مسیرهای دیگری از قبیل واسطه گری، دلال بازی و غیره هزینه می شود در صورتیکه نقش مهم و اساسی تولید در اقتصاد ملی غیر قابل کتمان است.
وی افزود : ظرفیت های کشاورزی و گردشگری کشور در تحقق سیاست های اقتصادی بسیار نقش آفرین است و می طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند.
شکری بیان داشت: اقتصاد گردشگری و کشاورزی دو فرصت مهم در مملکت است که باید با نگاه جدی و کارشناسی به این مهم برخورد شود.
وی گفت: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که در اثر درآمدهای ارزی ناشی از نفت مورد غفلت قرار گرفته است.
نماینده مردم در مجلس دهم افزود : سرمایه‌گذاری در کشاورزی یکی از موثرترین استراتژی‌های کاهش بیکاری، افزایش تولید، رشد اقتصادی و بهبود توسعه پایدار است.
وی در ادامه کشاورزی را تجلی اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی ایران وجود دارد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه های مختلف این بخش بسیار اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه