روز شمار تاریخ ترور در ایران / 15 آذر؛

ترور و شهادت ۲۱ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۵ آذر / ۳ کارگر ساده ترور شدند

پانزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۲۱ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۵ آذر / ۳ کارگر ساده ترور شدند

به گزارش ۸دی، پانزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

حیدرعلی قاسمی ۱۲ مرداد ماه ۱۳۲۶ در استان فارس متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارگر ساده بود در فیروز آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شیخ مرتضی قاسمی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۵ در استان فارس متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارگر ساده بود در فیروز آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نوروزعلی قاسمی ۱۷ فروردین ماه ۱۳۱۸ در استان فارس متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارگر ساده بود در فیروز آباد ترور شد و به شهادت رسید.

زین العابدین کریم زاده ۳ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در میدان تیر تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر باقری ۱۵ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد امینی متولد ۳ فروردین ماه ۱۳۲۶ در استان مازندران بود و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

محمد خداپرست ۳۰ اسفند ماه ۱۳۴۲ در روستای افرمجان بخش مرکزی شهرستان رودسر استان گیلان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه هنگ ژاندارمری سقز بود در استان کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. (۱)

مصطفی رنگ آمیز ۲۰ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن عسگر سهراب نژاد ۲ فروردین ۱۳۴۱ در شهرستان آستارای استان گیلان متولد شد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم گذراند و در در دوره زندگی خود سعی در ارشاد و هدایت فرزندان اغفال شده توسط گروهک‌ها داشت. در حالی که پاسدار انقلاب بود به کردستان اعزام شد تا تبلیغ دروغین برخاسته با توطئه‌های شرق و غرب را خنثی سازد سپس به تشکیل کلاس‌های آموزش کودکان و نوجوانان کردی در سنندج با نام مستعار میثم پرداخت و سرانجام ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ به دست منافقین کوردل در بازارچه سیروس سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

حسین شرشری مقدم ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم عباسی متولد ۵ فروردین ماه ۱۳۴۴ استان مرکزی بود و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا قدیمی ۲۰ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز کشاورز ۱ دی ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا محمدزاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در شهرستان آستارای استان گیلان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که طلبه بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

فرامرز محمدی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان محمدیان ۲ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در جاده تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید خلیل مهدوی در سال ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمت الله کارگر ۲ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان مرکزی متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طهمورس نجفی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلام الله قاسمی ۱ اسفند  ماه ۱۳۴۷ در استان زنجان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالعلی  واعظی ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان زنجان متولد شد و ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بوبد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

 

پی نوشت:

۱- افرمجان علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان است.  این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۶ نفر (۳۳خانوار) بوده‌ است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه