عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

اولین مسئله ای که امنیت ملی را تهدید می کند بحران جنسی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: متأسفانه شناخت جنسی و آگاهی و مهارتهای جنسی در ایران بسیار محدود و بعضا وجود ندارد.

اولین مسئله ای که امنیت ملی را تهدید می کند بحران جنسی است

به گزارش ۸دی، عصر امروز دکتر مهدی تلوری در همایش «ازدواج دانشجویی، فرصت ها و چالش ها» که در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا(س) رشت برگزار شد، مخاطب اصلی چنین همایش هایی را خانواده ها دانست و اظهار داشت: متأسفانه علیرغم میل جوانان به ازدواج،  اغلب والدین در این جلسات حضور پیدا نمی کنند و مشکل ازدواج دیرهنگام نیز گاهی صحبت نکردن فرزندان بالاخص دختران با والدین در رابطه با مقوله ی ازدواج است.

وی افزود: متأسفانه از هر ۲/۹ ازدواج یکی منجر به طلاق می شود که ۵۳ درصد این جدایی ها در ۲ ساله ی نخست زندگی مشترک اتفاق می افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بالا رفتن میانگین سنی ازدواج در هر دو جنس دختر و پسر را بالا دانست و افزود: میانگین سن ازدواج در کل کشور در پسرها ۲۷ و در دخترها ۲۴ سال است که این آمار در تهران رشد صعودی داشته و به ترتیب به ۳۴ و ۳۱ سال رسیده است. این در حالی است که بلوغ جنسی در پسران در سن ۱۰ سال و نیم اتفاق می افتد.

تلوری با اشاره به خوشایند نبودن مسئله ی ازدواج در کشور خاطر نشان کرد: ما در وضعیت خوبی به سر نمی بریم و از هر دو ازدواج یکی به طلاق عاطفی می انجامد. مسئولین دانشگاهی، نهادهای رهبری و تشکل های بسیج باید در این زمینه به طور ویژه کار کنند.

وی تاکید کرد: در سال ۸۸ پس از یک کار پژوهشی، شورای امنیت ملی بحران های کشور را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد که در بخش بحران های داخلی، اولین مسئله ای که امنیت ملی را تهدید می کرد. “بحران و تهدید جنسی ” بود!

این استاد دانشگاه و مشاور خانواده مسائل اقتصادی را عامل پنجم طلاق معرفی کرد و گفت: اولین عامل طلاق اعتیاد یکی از طرفین و عامل دوم داشتن رابطه ی نامشروع یکی از زوجین می باشد! امروزه عوامل جنسی مهمترین عامل جدایی است. متأسفانه شناخت جنسی و آگاهی و مهارتهای جنسی در ایران بسیار محدود و بعضا وجود ندارد. ما در کشور کتاب خوب و یا اساتید و مشاوران خوبی در زمینه مهارت های جنسی نداریم و این به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه زمانی آمار بالای حضور دانشجویان دختر در دانشگاهها افتخار تلقی می شد یادآور شد: متأسفانه خلاف آنچه اکثریت تصور می کنند حضور بیشتر دانشجویان دختر موجب ازدواج های ناموفق تری می شود چرا که به دلیل جمعیت زیاد این دانشجویان نیمی از آنها مجرد باقی می مانند و یا با شرایط ناخوشایندی مجبور به ازدواج می شوند.

تلوری با تقسیم بندی معیارهای ازدواج به دو بخش فرعی و اصلی تصریح کرد: بعضی معیارها قابل حل اند، به این معنی که اگر طرف مقابل دارای بعضی ویژگی ها نباشد خللی در امر ازدواج پدید نمی آورد و تنها در حد مانعی گذرا هستند؛ اما بعضی معیار های اصلی مانند خانواده، ایمان و اخلاق جزء معیارهای اصلی بوده و در صورت نبود یکی از اینها باید در تصمیم تجدید نظر شود.

این مشاور با بیان اینکه بر طبق گفته روانشناسان زن به دلایلی، اعم از بارداری و شیردهی فرزندان که وی را زودتر شکسته می کند می بایست از مرد جوانتر باشد افزود : زن باید ۳ الی ۷ سال از همسر خود کوچکتر باشد که حضرت آقا تا ۱۰ سال اختلاف سنی را نیز مجاز می دانند. اما در تهران اکثریت پسرها به دنبال همسرانی بزرگتر از خودشان هستند!

وی توجه به مسئله ی زیبایی چهره در امر ازدواج را کم اهمیت خواند و گفت : مردها در قدم نخست به دنبال همسران زیبا رو هستند اما دو سوم زیبایی یک زن به موهایش و یک سوم به چهره ی او وابسته است بنابراین اکثر بانوان از چهره هایی که از نظر زیبایی در حد متعادل است برخوردارند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه