صادرات ۲۲۲ میلیون دلاری کالا از گمرک آستارا به خارج از کشور

طی ۹ ماه نخست سالجاری ۵۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک زمینی آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات ۲۲۲ میلیون دلاری کالا از گمرک آستارا به خارج از کشور

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر جهانگیر بخشی‌، مدیرکل گمرکات آستارا، با اعلام خبرفوق اظهار کرد: محصولات کشاورزی، سیمان، گچ، انواع شوینده، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و مدر گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایوکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی، عمده کالاهایی است که به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

 وی در ادامه با اشاره به کالاهای وارداتی، افزود: در این مدت ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

 بخشی توضیح داد: عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین آلات و لوازم برقی است که از کشورهای روسیه، گرجستان و چمهوری آذربایجان بوده است.

 وی اضافه کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ از لحاظ وزن دو درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۳۵درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 مدیرکل گمرکات آستارا در بخش دیگر سخنان خود به ترانزیت کالا از طریق این گمرک اشاره و تصریح کرد: طی همین مدت ۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۵میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده که این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۴درصد و از حیث ارزش ۳۴درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن، عمده کالاهای ترانزیت ورودی بوده که از کشورهای اکراین، جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارت متحده ترانزیت شده است.

  اداره ‏کل گمرکات آستارا در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه