در پی ریزش آوار ورزشگاه تختی؛

عامل جان باختن معلم بازنشسته کیست؟/ شهردار لاهیجان پاسخ می دهد

شهردار لاهیجان گفت: چون تابلوها در داخل محوطه اداره ورزش و جوانان نصب شده بنابراین طبق قانون از شهرداری مجوزی دریافت نکرده اند.

عامل جان باختن معلم بازنشسته کیست؟/ شهردار لاهیجان پاسخ می دهد

به گزارش ۸دی، سعیدآگشته در گفتگو با خبرنگار«لاهیجان»، با بیان اینکه قبل از هر چیز ابراز تاسف میکنم و به خانواده بازماندگان تسلیت می گویم و برای دبیر بازنشسته مرحوم «شعاع» علو درجات را از خداوند خواستارم گفت: متاسفانه صبح دیروز اتفاقی افتاد که نه در حوزه مدیریت شهری بوده و نه در اختیار شهرداری می باشد.

وی با بیان اینکه در شهر لاهیجان تعداد زیادی از واحدهای مسکونی و تجاری قرار دارند که هرکدام مدیریت مختص خود را دارند گفت: موضوع در خارج از حوزه مدیریت شهری و شهرداری است.

آگشته با بیان اینکه فرماندار روز گذشته تشکیل جلسه بحران دادند و در جلسه قید شده که دیوار مربوط به اداره ورزش وجوانان بوده است گفت: اصلا امکان کنترل ساختمان هایی که خارج از حوزه مقاوم سازی شهرداری هستند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دیوار این مجموعه ورزشی قدمتی بیش از ۵۰ سال داشته گفت: می بایست دستگاه متولی نسبت به مقاوم سازی ابنیه اقدام کند و در مراجع رسیدگی پاسخگو باشد.

وی در درباره این سوال خبرنگار «لاهیجان»، که براساس مفاد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ماده ۹۲ قانون شهرداری ها و بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور “شهرداری ها مسئول و متولی فعالیت های تبلیغات محیطی و مرجع صدور مجوز نصب و بهره برداری از پیکره های تبلیغاتی در بزرگراه ها و سایر نقاط عمومی شهر می باشد و بر اساس این قانون نصب هرگونه برزنت، پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی(بیلبورد، بالون، استند، حجمی دیواری، پشت بام و…) هستند و نصب و اجرای این تبلیغات باید با مجوز شهرداری انجام شود، گفت: این موارد برای فضاهای تبلیغی مثل بیلبوردها و پل های عابر پیاده شهرداری است.

آگشته با بیان اینکه همین امروز موضوعی در همین رابطه درباره پل های عابر پیاده بوده که سازه براثر تصادف دچار ایراد شده بود و مشکل توسط شهرداری حل شد گفت: مثلا شرکت کلوچه ای این همه تبلیغ در مسیر کمربندی دارد و در فضاهای شخصی خود تابلو نصب کرده و عموما نیز بدون مجوز است.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه ماده قانونی که گفتید مربوط به فضاهای عمومی شهری برای تبلیغات مثل بیلبوردها و پل های عابر پیاده و همه فضاهایی که در اختیار بخش خصوصی قرار میگیرد می باشد گفت: روز گذشته یک تابلو تبلیغاتی در بام سبز دچار مشکلاتی بود، که مجددا جوشکاری برای رفع خطر توسط شهرداری انجام گرفت. ولی داخل فضاهای عمومی ممکن است تابلویی وجود داشته باشد که طبق قانون مجوزی از شهرداری دریافت نمیکنند و این تابلوها ها ارتباطی به شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه این تابلوها قبل از دوره مدیریتی بنده نصب شده بوده و در زمان ریاست قبلی اداره ورزش بوده گفت: چون در داخل محوطه اداره ورزش نصب شده از شهرداری مجوز نگرفته اند.

سعیدآگشته با اشاره به ابنیه قدیمی در بافت قدیمی شهر لاهیجان با بیان اینکه بر اساس تبصره ۲۰ ماده ۵۵ باید شهرداری تنها به آنها اخطار دهد گفت: شهرداری به بسیاری از ساختمان های قدیمی مثل نبش کوچه برق و کوچه پردسر فقط می تواند طبق قانون اخطار دهد.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه اگر خدای نکرده اتفاقی روی دهد شهرداری امکان و اجازه تخریب آن را ندارد گفت: درصورت وقوع حوادثی از این دست مالک باید پاسخگو باشد چون شهردار تذکرات را داده ولی ابزار قانونی برای تخریب منزل مردم را نداریم.

وی در همین رابطه افزود: این موضوع در لاهیجان به علت وجود بناهای قدیمی و رهاشده مخصوصا در بافت قدیمی بسیار زیاد است.

آگشته همچنین افزود: شهرداری تذکر کتبی و اخطار جهت جمع آوری تابلوها را طی چند ماه گذشته و در زمان مدیریت بنده داده بود.

آگشته درپاسخ به این سوال خبرنگار «لاهیجان» که آیا شما صبح روز گذشته در لاهیجان حضور داشتید گفت: بله، در محل حادثه حضور نداشتم و دو تن از معاونین بنده در محل حادثه حاضر شدند و بنده از هفت و نیم صبح در دفتر جلسه داشتم.

وی همچنین افزود: روز گذشته باد شدیدی در لاهیجان وزیدن گرفت که موجب آسیب هایی در جنگل و خارج از محدوده شهری نیز شد گفت: اما شهرداری طبق وظیفه ذاتی خارج از محدوده شهری کمک رسان ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداری و دهیاری ها بود.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه