مدیرکل کمیته امداد گیلان در گفتگو با 8دی:

کاهش ۶ درصدی جمعیت مددجویی گیلان با توانمندسازی فقرا / ساخت هزار واحد مسکونی در دستور کار سپاه

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ۶درصد مددجویان گیلان از چرخه حمایتی خارج شده اند و ساخت خانه مددجویی تقریبا ۴ برابر شده است.

کاهش ۶ درصدی جمعیت مددجویی گیلان با توانمندسازی فقرا / ساخت هزار واحد مسکونی در دستور کار سپاه

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از اقدامات عظیم کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در راستای مسکن مددجویی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان شرایط خاصی را نسبت به کل کشور دارد و نگاه رئیس کمیته امداد کشور به این استان در حوزه خانه مددجویی ویژه است.
وی از رشد حدود ۴ برابری خانه سازی برای مددجویان نسبت به دوره های پیش ابراز امیدواری کرد و افزود: اگر در دوره های قبل به صورت متوسط ۷۰۰ واحد مددجویی داشتیم، اکنون این واحد ها به ۲۷۰۰ واحد مددجویی رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به ساخت و ساز های مسکن مددجویی در شهر ها و روستاهای گیلان، گفت: یک هزار واحد مسکونی از کل واحد های برنامه ریزی شده توسط سپاه قدس گیلان ساخته و مورد بهره برداری می رسد.
محمدی با بیان اینکه این ساخت و ساز ها در قابل تفاهم نامه همکاری صورت می گیرد، اظهار کرد: ۱۷۰۰ واحد باقی مانده را کمیته امداد از محل مقاوم سازی مسکن روستایی از طریق بنیاد مسکن در دست اقدام دارد.
وی با بیان اینکه ساخت ۶۰۰ واحد مسکن مددجویی در شهر های گیلان نیز جز برنامه های کمیته استان است، گفت: این واحد های مسکونی در قالب خرید مسکن مهر ساخته و تحویل مددجویان این نهاد انقلابی می شود.
مدیرکل کمیته امداد گیلان بیشترین ساخت و سازها را به رشد جمعیت مددجویی شهرستان ها ربط داد و افزود: به طور معمول رشت بیشترین ساخت و ساز ها را در حوزه مسکن مددجویی دارد و کمترین شهرستان هایی هستند که نتوانسته اند منابع لازم را جذب کنند.
محمدی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می کند تا از تعداد مددجویان بکاهد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در قالب توانمند سازی مددجویان و ارائه تسهیلات مکفی به مناطق محروم فقر آن منطقه را از بین ببرد.
وی از کاهش جمعیت فقیر در گیلان خبر داد و گفت: با توانمد سازی مددجویان از شش ماهه گذشته تا کنون ۶ درصد از جمعیت مددجویان گیلان کاسته شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان این کاهش جمعیت مددجویی را حائز اهمیت دانست و گفت: با تلاش و همت شاخه های حمایتی کمیته امداد در سطح استان قریب به ۵ هزار نفر از شاخه حمایتی ما خارج شدند که این جای شکر دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه