مدیرکل بهزیستی گیلان:

۱۰۹ کودک کار در گیلان زندگی می کنند / برای کاهش آسیبهای اجتماعی خود را درگیر بروکراسی نمی کنیم

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ما برای رفع مشکلات موجود و کاهش آسیب های اجتماعی خود را درگیر بروکراسی های اداری نمی کنیم.

۱۰۹ کودک کار در گیلان زندگی می کنند / برای کاهش آسیبهای اجتماعی خود را درگیر بروکراسی نمی کنیم

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: تاکنون ۱۰۹ کودک کار در استان گیلان شناسایی و خدمات متعددی به آنان ارائه شده است .محمدرضا پارسی باحضور درصحن شورای رشت ضمن تقدیراز عملکرد شورای چهارم در خصوص مناسب سازی شرایط شهری برای معلولین اظهارکرد:اخیرا اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی فضای شهری برای جامعه معلولین در رشت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در حوزه معلولیت وآسیبهای اجتماعی و.. فعالیت می کند افزود: دولت وحکومت خود را متعهد به ایجاد فرصت برابر برای افراد معلول و کم توان ذهنی می داند و از طرف دیگر این افراد در میادین مختلف افتخار آفرینی می کنند، افراد نابینایی در استان داریم که دانشجوی مقطع دکتری هستند و باید زمینه های رشد بیشتر آنها فراهم شود.

پارسی گفت: فضای شهری باید برای حضور و فعالیت این افراد مناسب باشد و برای اینکه بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه معلولین ارائه کنیم باید چنین نشست هایی رابیشتر برگزارکنیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: توان مالی سازمان بسیار اندک است و نمی توانیم برای رفع مشکلات جامعه معلولین فقط منتظر اقدامات دولتی باشیم.وی گفت:اخیرا شنیده ایم که در زاهدان ۱۳ پایگاه خدمات اجتماعی وجوددارد واین درحالی است که درشهررشت یک پایگاه اجتماعی مشغول به فعالیت است.

وی افزود: سرای محلات رشت از ظرفیت بسیارخوبی برای ارائه خدمات اجتماعی به جامعه معلولین وتحت پوشش سازمان بهزیستی برخوردار است وامیدواریم بتوانیم در کنار هم اثربخشی بیشتری برای رفع مشکلات آنان داشته باشیم.

پارسی گفت:از دی ماه سال ۹۳ تاکنون موضوع شناسایی کودکان کاررا در برنامه ریزی قرار داده ایم و تا کنون ۱۰۹ نفراز این کودکان را شناسایی کرده ایم و از این تعداد کودک کار توانستیم با خدمات و آموزش هایی که ارائه کردیم ۱۲ نفر را از چرخه کار خارج کنیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: تا کنون برای کودکان کار ۳۲۵ کلاس آموزشی و ۶۲ جلسه کلاس هنری برگزار کرده ایم و برنامه های تفریحی و آموزشی هم برای آنان برگزارکرده ایم و سیاست سازمان این است که آسیبها را به حداقل برساند.

وی با اشاره به تکدی گری در استان گیلان تصریح کرد: شناسایی متکدیان از دیگر برنامه های سازمان  طی این مدت بوده است و در این راستا ۷۸ نفر را شناسایی کرده ایم.

پارسی گفت: تکدی گری فقط بعلت فقر نیست و برخی از این افراد بعلت اعتیاد و… به تکدی گری روی آورده اند و یکی دیگر از طرحهای سازمان بهزیستی (خانه سلامت دختران در معرض آسیبهای اجتماعی ) است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: ما برای رفع مشکلات موجود و کاهش آسیبهای اجتماعی خود را درگیر بروکراسیهای اداری نمی کنیم و از هر طرحی که در این خصوص ارائه شود و اثر گذار باشد استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: تمام امکانات و توانایی های سازمان بهزیستی استان را برای کنترل و رفع آسیبهای موجود وکاهش نیازهای جامعه معلولین استان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه