۲۶۳موقوفه در آستانه اشرفیه ثبت شد

رییس اداره اوقاف آستانه اشرفیه گفت: تاکنون ۲۶۳ موقوفه در سطح این شهرستان به ثبت رسیده است.

۲۶۳موقوفه در آستانه اشرفیه ثبت شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعباس خوبرو ˈ روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف بیان کرد: از این تعداد موقوفه تعداد ۱۰۰ مورد منفعتی و ۱۶۳ مورد نیز بدون درآمد هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون این شهرستان دارای یکهزار و ۱۱۵ رقبه شامل منزل، اماکن تجاری، مدارس، ساختمانهای اداری و آموزشی می باشد.

حجت الاسلام خوبرو در ادامه با بیان اهمیت توسعه فرهنگ وقف اظهار کرد: وقف از جمله کارهای حسنه ای است که خیرات بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

وی گفت: اعتماد سازی بین خیران و عمل به نیات واقفین نیز از جمله برنامه های مهم این اداره در جهت توسعه وقف در جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته وقف در آستانه اشرفیه بیش از ۱۳ برنامه فرهنگی در این منطقه برگزار می شود.

وی گفت: نشست تخصصی در خصوص نقش حوزه های علمیه در تبلیغ فرهنگ وقف ، اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان کوثر ، دیدار با امام جمعه و فرماندار ، همایش دست های مهربانی ، دیدار و بازدید از موقوفات شهرستان ، برپائی نمایشگاه وقف ، همایش تجلیل از واقفان ، خیران و جامعه قرآنی ، نشست با رسانه های خبری و … از جمله این برنامه ها به شمار می روند.

وی در ادامه از شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان قطب مهم مذهبی گیلان نام برد و اظهار داشت: وجود بارگاه سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) و ۴۷ بقعه متبرکه در این شهرستان موجب شده تا این منطقه همواره مورد توجه زائران و دوستداران اهل بیت (ع) قرار بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه