حجت الاسلام میرحسینی اشکوری:

فتنه ۸۸ اصل نظام و ولایت فقیه را هدف قرار داده بود / کسی که فتنه را کلید زده بود آزاد است

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: مردم می دانستند چه کسی کلید اول فتنه را زده بود ولی رافت اسلامی منجر شد که ۲ نفر آزاد باشند.

فتنه ۸۸ اصل نظام و ولایت فقیه را هدف قرار داده بود / کسی که فتنه را کلید زده بود آزاد است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، مدیر کل سابق اوقاف گیلان و عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان گیلان، در نشست بزرگداشت یوم الله ۹ دی خواستار مواخذه مسئولین استانی برای سکوت در این حماسه شد و اظهار داشت : تبلیغ و به یاد داشتن حماسه ی ۹ دی دغدغه ی همه است و ارتباطی به حزب، گروه یا جریان خاصی ندارد. همه ی ما چه کسانی که در کشور به عنوان اصولگرا و یا اصلاح طلب شناخته می شوند در این موضع مسئولند. ما همه به اصل ولایت و نظام اعتقاد داریم.
حجت الاسلام اشکوری فتنه ی ۸۸ را مسئله ی مهمی برای کشور خواند و تصریح کرد : این فتنه اصل نظام و ولایت فقیه را هدف قرار داده بود،  بنابراین می بایست هر چه بیشتر در زنده نگه داشتن حماسه ی ۹ دی تلاش کرد.
وی با بیان اینکه ۹ دی یکی از ایام الله است خاطر نشان کرد : فتنه ی ۸۸ طرحی از پیش تعیین شده بود، دشمن ۳ دهه برای آن برنامه ریزی کرده بود و فتنه ی ۸۸ را راهی برای پایان جمهوری اسلامی می‌دانست که بحمدالله این دسیسه ی دشمن با شکست مواجه شد.
عضو ارشد جبهه ی متحد اصولگرایان گیلان با اشاره به اینکه فتنه اختلاف بین دو جناح و جریان نبود بلکه سالها وقت و مطالعه برای تحققش صرف شده بود یاد آور شد : وقتی با صراحت در زمان انتخابات ۸۸ می گفتند ؛ انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است! یا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر می دادند! روشن است که حتی با رای آوردن طرف مقابل نیز این فتنه از راه دیگری بروز می کرد.
این فعال سیاسی و مذهبی ولایت پذیری را گوش به فرمان رهبری بودن قلمداد کرد و گفت : ما بعنوان تبعیت از مقام معظم رهبری باید ۹ دی را زنده بداریم،  زنده نگاه داشتن این حماسه بزرگ یعنی پیشگیری از فتنه های دیگر. اگر ما این مسئله را بزرگ نکرده و بصیرت افزایی نکنیم ممکن است کم کم تحریف شود و حتی خود فتنه گران بعدها مدعی شوند!
وی در ادامه با اشاره به فراموش شدن واقعه ی غدیر پس از رحلت رسول اکرم (ص) افزود: اگر پس از عاشورا قیام امام حسین(ع) بزرگنمایی و ادامه دار شد برای همین مسئله بود. ۸ و ۹ دی نیز که حماسه ی انقلاب و ایران اسلامی بوده اند نباید در تاریخ گم شوند.
این کارشناس مذهبی در پایان، آغاز حماسه ی مردم گیلان را ۷ دی ماه خواند و تصریح کرد : جمعیت زیادی بدون حتی تبلیغات و فراخوان در جلوی بیت نماینده ی ولی فقیه در استان جمع شدند و بغض و خشونت خود را علیه فتنه گران با فریاد هیهات منه الذله به نمایش گذاشتند. این اجتماع عظیم مردم گیلان نشان از بیداری اسلامی و مقبولیت در آزمون ولایت مداری دارد.
اشکوری تاکید کرد : مردم گیلان در حماسه ی ۸ دی در شعارهای خود نام ۴ نفر از  فتنه گران را به صراحت فریاد می زدند،  این نشان می دهد که آنها می دانستند چه کسی کلید اول فتنه را زده بود ولی رافت اسلامی منجر شد که ۲ نفر در حصر و ۲ نفر آزادانه در این سرزمین زندگی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه