عضو شورای شهر رشت مطرح کرد:

صفر تا ۱۰۰ ماجرای برکناری و انتصاب مجدد ثابت قدم در شهرداری / از دخالت استاندار تا مردودی در مدرسه

عضو شورای شهر رشت گفت: ما باید شهرداری انتخاب می کردیم که از این بحران عدم ثبات مدیریت خارج شویم و فرد بتواند دوام بیاورد.

صفر تا ۱۰۰ ماجرای برکناری و انتصاب مجدد ثابت قدم در شهرداری / از دخالت استاندار تا مردودی در مدرسه

موسوی روزان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه عدم ثبات مدیریت همواره یکی از مهمترین ضعف ها از زمان شورای چهارم تاکنون بوده است اظهار داشت: ما زمانی که انتخابات را پشت سر گذاشتیم آقای هاشم نیا استاندار وقت گیلان با این توجیه که پرونده قضایی برای ثابت قدم شکل گرفته و احتمال دارد حکمی علیه ایشان صادر شود موجب جابجایی وی شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جابجایی ثابت قدم، سرپرست شهرداری منطقه دو یعنی آقای میرحق جو به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شدند افزود: ایشان انسان خوبی بود اما در تعاملات موفق عمل نکرد و به همین علت در شروع کار شورا با اکثریت آراء برکنار شد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پس از میرحق جو، علی بهار مست به عنوان سرپرست جدید انتخاب شد گفت: ایشان هم بیش از یک ماه و نیم دوام نیاورد و از همان ابتدا با انتقادات زیادی روبرو شد.

روزان با اشاره به اینکه پس از بهارمست از بین ۳۲ کاندیدا نهایتا آقای خلیلی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد تصریح کرد: هنوز دو ماه از انتصاب ایشان نگذشته بود که بزرگترین حامیان وی به بزرگترین مخالفانش تبدیل شدند و تنها به علت نزدیکی ایام عید بود که استیضاح ایشان عقب افتاد.

وی افزود: خلیلی در طول دوران ۶ الی ۷ ماهه مسئولیت خود همواره با چالش استیضاح روبرو بود و اصلا نمی توانست فکر بکند و دائم باید حواسش به این می بود که چه کسی می خواهد او را استیضاح کند یا نظر چه کسی را باید برای ماندن جلب کند.

روزان گفت: بعد از آقای خلیلی، جناب کریم سرپرست جای ایشان آمد و هرچند آدم بدی هم نبود اما در حد این جایگاه نبود، زیرا نمی شود کسی که تنها در سطوح مدیریت پایین ۲۰ ، ۳۰ نفره مدیریت کرده است را به یکباره به بالاترین سطح از مدیریت بیاورید.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پس از آقای کریم سرپرست قرار بود جناب کاظمی به عنوان شهردار معرفی شوند اظهار کرد: اما یک صحنه ی گسترده ای علیه ایشان در فضای مجازی شکل گرفت و گفتند ایشان نمره مردودی در دوران دانش آموزی داشته است و با توجه به عدم حمایت فرمانداری و استانداری وقت قضیه شهرداری آقای کاظمی به سرانجام نرسید، حتی آقای صابر رئیس شورای وقت نیز برای استعلام از وزارت کشور اقدام نکردند.

موسوی روزان با اشاره به اینکه بعد از همه ی این ماجراها مجددا نام آقای ثابت قدم برای شهرداری رشت مطرح شد گفت: علی رغم همه ی ضعف ها ما باید شهرداری را انتخاب می کردیم که از این بحران عدم ثبات مدیریت خارج شویم و فرد بتواند در شهرداری دوام بیاورد.

وی افزود: اما متاسفانه ایشان این بی ثباتی را به مدیریت پایین دست خود انتقال داد و جابجایی های زیادی را انجام داد که می توانست رخ ندهد.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه بنده انتقادات زیادی به شهردار فعلی دارم اظهار داشت: اما بحث تغییر و تحول باید با حساب و کتاب دقیق تری انجام شود و نباید دچار چالش بشویم، خصوصا در این چند ماه آخر کار شورا فرصت پیدا کردن شهردار جدید را نخواهیم داشت و در صورت تغییر ناچاریم سرپرست قرار دهیم که آن هم مشکلات خودش را دارد.

روزان در پایان گفت: سرپرست جایگاه و اختیارات شهردار را ندارد و مثلا نمی تواند آنگونه که شهردار می تواند به جذب سرمایه دار بپردازد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پادنگ
از اینکه عضو محترم شورا با همان روحیه صادقانه مختصر روند تغییرات شهردار را بیان فرمود،یک نکته مهم در ذهن شهروندان همواره تکرار می شود...وآن این است.ما شورا انتخاب کردیم که پشتیبان شهردار باشند.برخی از اعضای محترم از جایگاه شورا ادامه تحصیل دادند،برخی برای خود ودوستان وخویشان اشتغال زایی کردند..برخی سفرهای آینده شان را برنامه ریزی کردند....بیشتر ایراد گرفتند کمتر کارکردند...پیمانکاران در زمینه آسفالت را نظارت نمی کنند.آسفالت در خیابان های شهر پرملات نیست.چاله های بسیا ر پس از چندماه با بارندگی پدید می آیدسر پیمانکار رفیق بازی می شود قطعا سر نظارت اغماض می گردد....
در حاشیه