رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

گردشگری و صنایع دستی گیلان در آستانه نابود شدن / فعالان سازمان میراث فرهنگی سرگردان اند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: سازمان گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گزاران می تواند اقتصاد گیلان را توسعه دهد.

گردشگری و صنایع دستی گیلان در آستانه نابود شدن / فعالان سازمان میراث فرهنگی سرگردان اند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اعلام اینگه گردشگری در گیلان تعطیل است، اظهار داشت: در دوران مدیریت آقای سلطانی فر نیز بارها تذکر دادم و جواب ایشان این بود که به زودی تغییر مدیریتی در خصوص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.
وی با ابراز امیدواری از احمدزاده رئیس جدیدی میراث فرهنگی مبنی بر تغییر مدیریت این سازمان در گیلان، افزود: باید مجددا با رئیس جدید میراث فرهنگی وارد مذاکره شویم تا در این خصوص نتیجه بگیریم و فعالیت ها این سازمان را نجات دهیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنایع دستی گیلان اکنون به خاطره ها تبدیل می شود، گفت: گردشگری و صنایع دستی گیلان در حال نابود شدن هستند.
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه فعالان این سازمان در گیلان سرگردان هستند، اظهار کرد: در گیلان سیاست های کلی برای ساماندهی فعالان این حوزه اصلا نداریم.
کوچکی نژاد با اعلام اینکه باید فعالان گردشگری را در گیلان فعال کنیم، گفت: باید سرمایه گذاران در بخش هتل، زیرساختها و صنایع دستی را وارد چرخه فرهنگی و میراثی استان کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به صنایع دستی مطلوب و منحصر به فرد در گیلان ، تصریح کرد: دولت باید به فعالان صنایع دستی حداقل وام ها را بدهد تا تولیدات خود را در زمینه های تخصصی داشته باشند.
وی به میراث گرانبها در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: میراث های جاودان از جای جای گیلان وجود دارد که فعالان بخش خصوصی می توانند با دست کشیدن روی آنها به نقاط گردشگری خاص تبدیلشان کنند.
کوچکی نژاد به کاروانسرای شاه عباسی رشت در این باره اشاره کرد و گفت: با بازسازی و سرمایه گزاری در بخش های میراث استان می توان آنها را به جاذبه تبدیل کرد و اقتصاد بخش وسیعی از مردم را درست کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه