دبیر کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با 8دی:

طرح جایگزینی قانون اعدام قاچاقچیان از التهابات حقوق بشری می کاهد

نماینده مجلس گفت: اگر قانون جایگزینی مجازات قاچاقچیان تصویب شود از التهابات حقوق بشری دنیا بر ایران کاسته می شود.

طرح جایگزینی قانون اعدام قاچاقچیان از التهابات حقوق بشری می کاهد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه قوه قضائیه یک دستگاه حکومتی است، اظهار داشت: دستگاه قضا باید آنچه را که قانونگذار در مجلس به تصویب رسانده را اجرا و عملی کند.
وی با اعلام اینکه قوه قضائیه از خود نمی تواند قانونی را وضع کند، افزود: اینکه درمقابله با قاچاقچیان مواد مخدر چه اقدامی شود را باید مجلس تصمیم بگیرد و دستگاه قضا در چارچوب آن ارجا نماید.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کرده اند که عاملان مواد مخدر باید اعدام شوند، گفت: از وقتی که آن قانون به تصویب رسیده همچنان دستگاه قضایی در حال اجرای آن می باشد و تاکنون موردی مشاهده نشده که دستگاه قضا نسبت به این قانون سرپیچی کند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس از پیشنهاد طرحی در همین راستا به مجلس اشاره داشت و اظهار کرد: نمایندگان طرحی را در دست بررسی دارند که ۲۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند.
داداشی در ادامه این مطلب با بیان اینکه طرح مورد برسی پیشنهاد مطلوبی می باشد، گفت: اگر قانونی تصویب شود که جلوی اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را بگیرد و مجازات های جایگزین مثل حبس ابد را در بر داشته باشد، بهتر است.
وی مفید بودن این قانون را همراه بر ادله هایی برشمرد و افزود: اولا اینکه مجلس این طرح را بررسی می کند و تبدیل به قانون می شود و ثانیا در افکار عمومی جهان ما بعنوان اینکه جز اولین های اعدام هستیم زیر سوال نمی رویم.
نماینده مردم آستارا در مجلس با اعلام اینکه چین نخستین عنوان در اعدامی های جهان را دارد، بیان داشت: در طرح مورد بررسی از یک طرف با قاچاق مواد مخدر مقابله می کنیم و از طرفی دیگر از التهابات حقوق بشری دنیا بر کشور می کاهیم.
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه اکنون از سوی دنیا تحت فشار هستیم، گفت: ما می توانیم با جایگزینی قانون جدید فشار های جهانی را کم کنیم تا شاید از طرفی دیگر بتوانیم قاچاق مواد مخدر در کشور را تا حدودی با اعمال قانون کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن
کی به این رای داد واقعا؟
در حاشیه