مدیرکل بهزیستی گیلان:

مسکن مهر معلولین مشکلات اساسی دارد / هنوز کسی صاحبخانه نشده است

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: مسکن مهر با مشکلات زیر ساختی مواجه است و هنوز کسی صاحب خانه نشده و باید تدابیری اتخاذ شود.

مسکن مهر معلولین مشکلات اساسی دارد / هنوز کسی صاحبخانه نشده است

به گزارش ۸دیف به نقل از ماسال نیوز، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان امروز(۱۳ آذر) در نشست با تشکل ها و انجمن های معلولین استان در استانداری گیلان گفت: کنوانسیون ملی دفاع از حقوق معلولین در سال ۲۰۰۶ در سازمان ملل به تصویب رسید در حالیکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳(۲۰۰۳ میلادی) در ایران تصویب شد.

 

وی با بیان اینکه این قانون ضمانت اجرایی کمی داشت افزود: در دولت تدبیر و امید این قانون با ضمانت اجرایی قوی اصلاح می شود.

 

پارسی با تصریح اینکه بالغ بر ۴۵ هزار معلول در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار معلول جسمی- حرکتی و ۱۲ هزار معلول ذهنی هستند.

 

وی با اشاره به مستمری معلولان استان اذعان کرد: مستمری به افراد دارای معلولیت شدید پرداخت می شود که در گیلان ۲۴ هزار نفر واجد شرایط دریافت مستمری هستند که تنها به ۱۲ هزار نفر پرداخت می شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان اذعان کرد: ماهیانه ۷۰۰ میلیون مستمری به معلولان استان پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به چالش های معلولان تصریح کرد: نگرش جامعه به این قشر که سرمایه های اجتماعی هستند باید تغییر یافته و بر اساس توانمندی های این افراد باشد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان تاکید کرد: دسترسی معلولان به امکانات باید توسط دولت فراهم شود، تا دستگاه های اجرایی مناسب سازی نشوند نمی توان از جامعه انتظار داشت.

 

وی اشتغال را از دغدغه های مورد توجه معلولان دانست و اذعان کرد: درصد بیکاری معلولان چهار درصد بیشتر از سایر افراد است و باید راهکاری برای این افراد اندیشیده شود.

 

پارسی خواستار راه اندازی نهضتی در مسکن مهر معلولان شد و گفت: مسکن مهر در ماسال و تالش با مشکلات زیر ساختی مواجه است و هنوز کسی در این شهرها صاحب خانه نشده و باید تدابیری اتخاذ شود.

 

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه