رئیس اوقاف لنگرود:

باید بساط خرافه پرستی را در بقاع و مساجد جمع کنیم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود گفت: خرافه‌پرستی ممنوع است و باید بساط خرافه و خرافه‌پرستی در بقاع و مساجد را جمع کنیم.

باید بساط خرافه پرستی را در بقاع و مساجد جمع کنیم

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان علی پاکیزه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود در همایش یاوران وقف که عصر امروز (۱۳ آذر) در کانون زینبیه این شهرستان برگزار شد، گفت: وقف در نظام جمهوری اسلامی وظیفه اخلاقی، اجتماعی و دینی است و با هر موقوفه‌ای همان‌گونه رفتار می‌شود که واقف گفته است.

 

وی با اشاره بر اجرای نیات واقفین و اینکه شهرستان لنگرود نیازمند وقف‌های جدیدی است، افزود: درآمد تمامی موقوفات در خود موقوفه هزینه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پاکیزه با تأکید بر حمایت از کلاس‌های حفظ قرآن کریم، تصریح کرد:  در بقاع متبرکه باید قرآن تلاوت شود و اگر از هر مسجد و بقعه‌ای تعدادی قاریان پرورش یابند قطعاً باقیات‌صالحات این کار برای کسی نوشته می‌شود که سفره قرآن را در ان مکان پهن کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود در بخش دیگری از سخنانش به مبارزه با خرافات اشاره و خاطرنشان کرد: خرافه‌پرستی ممنوع است و باید بساط خرافه و خرافه‌پرستی جمع و صحنه‌ای را در بقاع و مساجد فراهم کنیم که تأثیرگذار در وجود افراد و جوانان باشد.

 

وی بابیان اینکه اکثر بقاع در شهرستان لنگرود فاقد دوربین است، اذعان کرد: اصل بقعه در ساخت‌وسازها حفظ شود و هیئت امناء امین محسوب می‌شوند.

 

گفتنی است، در همایش یاوران وقف از ۱۸ رتبه برتر در مسابقات آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قران کریم و ۲۸ خانواده که دو و بیشتر حافظ قرآن کریم داشتند تجلیل شد.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه