روز شمار تاریخ ترور در ایران / 14 آذر؛

ترور و شهادت ۴۷ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۴ آذر

چهاردهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۴۷ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۴ آذر

به گزارش ۸دی، چهاردهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل  ۴۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

محمد کهنه پیرا ۱۰ شهریور ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلیپوریان ۵ مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان مازندران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که آلومینیم کار بود در آمل در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد بلندقامت پور ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

حکم علی عبدلی ۵ خرداد ۱۳۰۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در جاده نقده مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم علی شهرابی ۱۹ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان مرکزی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کاوانشیخ احمدی ۵ تیر ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در جاده مهاباد نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدرت ابراهیم زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منوچهر اکبری ۳ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید آزرم ۱ دی ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

افضل بادفر ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا باقریان ۱۴ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کوروش بایوج لاهوتی ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمدعلی بخشعلی نژاد ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله براتی ۳۰ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان همدان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نظامی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صمد تن آرا ۷ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید تیموری ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیف الله جابری ۱ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 عادل چرچی قدیم ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

آیت اله دشتی ۲ مهر ماه ۱۳۴۳  در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باباعلی رشیدی بکتاش ۲۰ آبان ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

احمد زمانی حاجی بهزاد ۳۰ مهر ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پایگاه خطایی مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بیرام شیخی زادشیرین کند ۱۰ مرداد ماه ۱۳۰۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد علی زاده ۳ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در تنگ آباد مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا قنبرپور ۱۴ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در تنگ بالای اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی قاری اغدی ۹ تیر ماه ۱۳۱۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در تنگ بالای میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی گلحسنی طاقجه حق ۱۰ دی ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در تنگ بالای مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز متقی ۲۵ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمدی ۴ مهر ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای بسیجی بود بود در تنگ بالای مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بخشعلی محمدی اصل ۹ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

 رضا جعفریان ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۷ در استان قم متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند بود در نهاوند ترور شد و به شهادت رسید.

خسرو کاظمی گلباغی ۷ شهریور ۱۳۳۴ استان تهران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی کارمند بود در دادستانی نهاوند ترور شد و به شهادت رسید.

مقصود باقری ۲۲ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر سیف ۲ مرداد ماه ۱۳۱۶ در استان همدان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در دادسرای عمومی نهاوند در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس کریمی ۱ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا اسدی ۱۷ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن بساوند ۵ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حسن نیاراد ۳۰ شهریور ۱۳۴۴ در روستای گالشکلام شهرستان لنگرود استان گیلان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا رحیمی ۲ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله قادری شنگل آباد ۷ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سنجری ۱ فروردین ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت ترور شد و به شهادت رسید.

حسن محبوبی ۱ خرداد ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید رنجبران ۱ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان همدان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در دزلی مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا سلطانیان ۳۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که از نیروهای انتظامی بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اله شکر کریمی ۱ تیر ماه ۱۳۵۲ در استان اردبیل متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرالدین کریمی ۲ مهر ماه ۱۳۲۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که از نیروهای انتظامی بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

آزاد نعمتی ۳۱ شهریور ۱۳۵۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۲ در یک حمله مسلحانه در محور دزی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه