رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ماسال؛

دوره آموزشی کشت زعفران در ماسال برگزار شد + تصاویر

رئیس مرکز فنی و حرفه ای ماسال با اشاره به برگزاری دوره کشت زعفران در ماسال گفت: محصول برداشت شده در این دوره بسیار مناسب و خارج از انتظار بود.

دوره آموزشی کشت زعفران در ماسال برگزار شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، جواد فصیحی رئیس اداره فنی و حرفه ای ماسال با اعلام این خبر به خبرنگار ماسال نیوز گفت: در مرکز ماسال به صورت خودجوش در راستای مهارت آموزی به مردم پیگیر برگزاری این دوره بودیم. پرداخت به حرفه های جدید از اهداف سازمانی ما هم به شمار می رود.

فصیحی برگزاری دوره کشت زعفران در مرکز فنی و حرفه ای ماسال را موفق ارزیابی کرد و گفت: این دوره مهارتی با استقبال خوب همشهریان مواجه شد و در آن کارآموزان با نحوه کشت، داشت و برداشت زعفران آشنا شدند.

وی افزود: قبل از اجرای عملی کشت زعفران، مقداری از خاک ماسال با روش های علمی اصلاح شده و زعفران در محیط بیرون و هوای آزاد به مقدار آموزشی کشت شد. نتیجه، بسیار خوب و محصول برداشت شده خارج از انتظار بود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای ماسال با اشاره به اینکه یرگزاری چنین دوره هایی به ندرت در سطح استان صورت می گیرد اظهار داشت: این دوره در ۱۵۰ ساعت برگزار شد و در صورت اعلام علاقه مندی همشهرسان عزیز، مجددا امکان برگزاری چنین دوره هایی وجود دارد.

گفتنی است در سال های اخیر کشت زعفران و پیاز آن در شهرستان هایی مثل تالش گسترش یافته و در حال حاضر بخشی از پیاز زعفران شهرستان قائن معروف به پایتخت زعفران جهان، توسط کشاورزان تالش تامین می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه