رئیس مجمع نمایندگان زنجان در گفتگو با 8دی:

جمهوری اسلامی برای پاسخ دهی نقض عهدها در برجام دست و پا بسته نیست

رئیس مجمع نمایندگان زنجان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ دهی به نقض عهدهای دشمن دست و پا بسته نیست.

جمهوری اسلامی برای پاسخ دهی نقض عهدها در برجام دست و پا بسته نیست

سید مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در امریکا و با اعلام اینکه برجام روند قبلی خود را طی می کند، اظهار داشت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و مسوولان کشور ایران باید گزینه های متفاوت خود در مواجهه با سیاست های مختلف امریکا داشته باشد.
وی به مواضع شورای امنیت ملی در این خصوص اشاره کرد و افزود: به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی گزینه های ما در مقابله با مواضع گوناگون آماده است.
نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای ایران اینکه ریاست ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب جمهوری خواه باشد یا دموکرات فرقی نمی کند، گفت: برای ما فرقی نمی کند ترامپ رئیس جمهور باشد یا کیلینتون چون ایران از هر دو حزب سرشناس امریکا همیشه موضع تقابل را دیده است.
رئیس مجمع نمایندگان زنجان به پیشینه ضد ایرانی حکومت امریکا اشاره داشت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی همیشه از امریکا تقابل را دیده و تا اکنون این کشور هیچ انعطافی نسبت به ایران اسلامی نشان نداده است.
خاتمی سیاست ایران را در برجام پابرجا خواند و گفت: برجام یک ماعده بین المللی است که چندین کشور به آن متعهد هستند و امریکا نیز باید به مفاد آن پایبند باشد.
این نماینده مجلس تداوم پایبندی ایران در برجام را به رفتار اعضای گروه ۵+۱ مرتبط دانست و تاکید کرد: تا زمانی که این گروه به تعهدات خود پایبند باشد ایران نیز به تعهدات خود پایبند است.
نماینده مردم ماه نشان و ایجرود با اظهار به اینکه ایران این فرصت  را دارد تا نسبت به رفتارهای طرف مقابل از خود واکنش نشان دهد، ادامه داد: جمهوری اسلامی دست و پا بسته نیست و در مقام ضرورت از خود واکنش لازم را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه