قابل توجه کسانی که به وتوی اوباما دل بسته بودند؛

کاخ سفید: اوباما تمدید قانون تحریم‌های ایران را تایید می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا، مصوبه کنگره را درباره تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران تأیید کند.

کاخ سفید: اوباما تمدید قانون تحریم‌های ایران را تایید می‌کند

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد پیش بینی می‌کند باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، طرح تمدید تحریم‌های ایران را امضا کند.

«اریک شولتز»، سخنگوی کاخ سفید، امروز جمعه، در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، گفت: معتقد نیستیم تمدید تحریم‌های ایران ضروری بود، اما در عین حال معتقدیم که این مصوبه تداخلی با برجام نخواهد داشت.
وی همچنین گفت: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا این مصوبه را تأیید کند. در عین حال خارجه کری، وزیر خارجه آمریکا، همچنان این اختیار را دارد تا به تعلیق بندهای مطرح‌شده در توافق هسته‌ای ادامه دهد، تا این توافق نقض نشود.
وی در ادامه مدعی شد: تا زمانی که ایران به اجرای توافق هسته‌ای پایبند باشد، ما هم به این توافق پایبند خواهیم بود.
این سخنگوی کاخ سفید در ادامه با تکرار ادعاهای خصمانه واشینگتن علیه کشورمان گفت: «این بدان معنی نیست که نگرانی‌های دیگر ما در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، حمایت از تروریسم و مسئله موشک‌های بالستیک این کشور کاهش یافته است. ما در پاسخ دادن به این اقدامات ایران کوتاهی نمی‌کنیم.»
مقامات ایران، تصویب طرح تمدید تحریم‌های تهران را نقض صریح توافق هسته‌ای می‌داند.
کاخ سفید روز چهارشنبه، پیش از رای‌گیری سنا در مورد این طرح گفته بود اوباما در صورت تصویب آن در سنا آن را مورد مطالعه قرار می‌دهد و در خصوص امضا کردن آن تصمیم خواهد گرفت.
کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۶ به تمدید ۱۰ ساله این تحریم‌ها رای داده بود و با رای اخیر کنگره، این قانون تا سال ۲۰۲۶ تمدید شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه