روز شمار تاریخ ترور در ایران / 13 آذر؛

ترور ۳۴ ایرانی بی گناه توسط منافقین و گروههای تروریستی در ۱۳ آذر

یازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۴ ایرانی بی گناه توسط منافقین و گروههای تروریستی در ۱۳ آذر

به گزارش ۸دی، یازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

حسن فدایی در شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان کرمان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۵۷ در حالی که به فرمان امام خمینی به عنوان سرباز از محل پادگان خود فرار کرده بود  ترور شد و به شهادت رسید.

سید رضا ترابی ۲ اردیبهشت ۱۳۴۷ در استان سمنان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی صالحی ۱ فروردین ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در کلاس درس قرآن در منطقه سردشت ترور شد و به شهادت رسید.

بهبود قاسمی ۱ مهر ۱۳۳۱ در استان فارس متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در جاده بانه سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین قربانی ۵ اسفند ماه ۱۳۳۰ در استان سمنان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدقلی نیرنگی ۲ مرداد ماه ۱۳۳۷ در روستای کلاته از توابع شهرستان دامغان استان سمنان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ یک حمله مسلحانه در منطقه بانه به شهادت رسید.

ابوالقاسم نصیرنیا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۲۱ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در جاده کرج ترور شد و به شهادت رسید.

قاسم حاجی مختاری ملک آباد ۱ فروردین ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی صابری ۲ خرداد ۱۳۳۷ در استان خراسان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیمراد علینژاد سرخی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی کشانی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه دانه کش مریوان در یک حمله مسلحانه شهادت رسید.

داود مهری راوان ۱۱ اردیبهشت ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سیرجان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیدی بیوند چراغی ۱۳ فروردین ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالقادر کریمی فرد ۶ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان ترور شد و به شهادت رسید.

علی نوروزی ۱ مهر ماه ۱۳۴۲ در خراط محله صومعه سرای استان گیلان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که یک نیروی بسیجی بود در یک عملیات بمب گذاری در تپه جانوران مریوان به شهادت رسید.

داود پور اسماعیلی ۲۰ بهمن ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در واوان سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود ابوالحسنی ۱ فروردین ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو آباد سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس عروج زاده ۵ بهمن ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه یاران سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین فلاحتی ۱۱ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جانعلی آقازاده ۹ شهریور ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باقر باقری حاج حسن خالصه ۹ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جانعلی فاضلی گورچین قلعه ۱۱ آذر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل علی بیگی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

دهقان رحیم پور ۳ فروردین ۱۳۴۴ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه باوانغ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم رزاقی ۱۵ مرداد ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال رضازاده ۶ تیر ماه ۱۳۰۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد محمودپور ۱۵ دی ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی مرادی ۱ فروردین ۱۳۴۴ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه باران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب نجفی ۱ اردیبهشت ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذوالفقار طاهری بویبنی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اوسط طهماسبی ۲۸ اسفند ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

سید احمد خبازی ۲۸ مرداد ۱۳۵۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۷۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا بایرامی کرکچ ۱ فروردین ۱۳۵۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۷۵ در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدمهدی محمود ۱ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۳ آذر ماه ۱۳۷۵ در حالی که که از نیروهای حفاظت اطلاعات بود در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه